Topics: 0
Bedankt: 0
7 x bedankt in 3 berichten
Met de waw heb ik ca 7 jaar gereden.
Het grootste nadeel vond ik dat je ketting gewoon open en bloot zat en je met enige regelmaat je ketting moest schoon maken.
Het grote voordeel toen was dat hij snel leverbaar was (op quest zat toen een wachttijd van 2 jaar volgens mij).
Topics: 16
Bedankt: 1456
5272 x bedankt in 2511 berichten
Voor die open ketting in de achterwielkast is later wel een oplossing gevonden. Ook al voor de verbeteringen bij Katanga.
Topics: 6
Bedankt: 96
470 x bedankt in 134 berichten
Ja. Katanga heeft een afdekking ontworpen die de ketting schoner houdt. Het is niet perfect, maar dat geldt ook voor de afgeschermde kettingsystemen van andere velomobielen. De ketting van de Bülk is bijvoorbeeld zichtbaar tussen de voorwielen. De wielen mengen vuil in dit gebied onder de brug, waardoor de ketting vies wordt. Zelfs kleine steentjes kunnen onder het voorste spanrolletje vast komen te zitten. Gelukkig is de ketting in de WAW wel gemakkelijk te bereiken om hem te verwijderen en schoon te maken. Sommige modellen zijn beter afgeschermd dan andere, maar als je in droge, stoffige omstandigheden rijdt, krijgt elke velomobiel uiteindelijk een vuile ketting.