Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Blij... omdat de racekap weer op m'n fiets zit, en ik morgen dus zéker geen koude oren heb, haha.
Antwoord }
Bedankt door:
(17-Oct-2021, 11:48 PM)365cycle schreef: Blij... omdat de racekap weer op m'n fiets zit, en ik morgen dus zéker geen koude oren heb, haha.

Heb jij 2 kappen bij de Milan? Of reed je eerst zonder?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag in alle vroegte (5:05 uur) met de Raptobike naar mijn werk ben gefietst.
Antwoord }
Bedankt door:
(18-Oct-2021, 08:41 AM)Wim -de roetsende schreef: Heb jij 2 kappen bij de Milan? Of reed je eerst zonder?
Eigenlijk 3 Wink Ik heb de "kniedeksel" met het afneembare stuk over je hoofd, en dan nog de Battle Mountain kap. Daarnaast ben ik nog een BM kap aan het maken met wat meer hoofdruimte, want m'n 62cm bol past niet goed onder het dakje.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik blij - al ben ik nog niet 100% tevreden - dat ik gisteren de kap eraf heb gehad en flink los ben gegaan op de aandrijflijn.
- freewheel loopt een stuk beter (al gaat ie vast geen jaren meer mee)
- ik heb ontzéttend veel troep uit tandwielen en ketting gehaald (en dan is het nog steeds niet blinkend metaal) en ook dat loopt een stuk soepeler

alleen de aanpassingen aan mijn zithouding ben ik achteraf toch niet blij mee, al snap ik nu wél wat ik beter kan doen daarin, dus dat is weer winst Smile
Antwoord }
Bedankt door:
... ik gewoon lekker gefietst heb en erover kan schrijven.
Ondanks dat twee vrachtwagens op een 60 km/u weg in tegengestelde richting langs raasden en ik stof kon happen en het zicht bijna kwijt was. Moet er niet aan denken als ik teveel naar de 2e vrachwagen was gegaan door zichtverlies.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
..... ik morgenochtend nog maar 20 km (ipv 200) hoef te rijden om mijn nieuwe velomobiel op te halen bij Peter de Rond van Velomobielservice Twente.
Ik verheug me nu al op de testritjes in Strada 244 tbv het afstellen van de zitpositie en het crankstel  Cool
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: emgaron
(22-Oct-2021, 07:13 PM)TvWijk schreef: ..... ik morgenochtend nog maar 20 km (ipv 200) hoef te rijden om mijn nieuwe velomobiel op te halen bij Peter de Rond van Velomobielservice Twente.
Ik verheug me nu al op de testritjes in Strada 244 tbv het afstellen van de zitpositie en het crankstel  Cool

Je gaat van een Mango+ naar een Strada. Toch?

Zo ja, dat wordt wennen aan de 'stilte'. 

Of maakte de tussenas van de Mango+ niet zoveel herrie?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
De Strada staat klaar, alleen nog ff in de was zetten en afstellen, en dan "verlaat weer een tevreden klant het pand".?
Antwoord }
Bedankt door:
(22-Oct-2021, 08:17 PM)Wim -de roetsende schreef:
(22-Oct-2021, 07:13 PM)TvWijk schreef: ..... ik morgenochtend nog maar 20 km (ipv 200) hoef te rijden om mijn nieuwe velomobiel op te halen bij Peter de Rond van Velomobielservice Twente.
Ik verheug me nu al op de testritjes in Strada 244 tbv het afstellen van de zitpositie en het crankstel  Cool

Je gaat van een Mango+ naar een Strada. Toch?

Zo ja, dat wordt wennen aan de 'stilte'. 

Of maakte de tussenas van de Mango+ niet zoveel herrie?
Inderdaad van Mango+ naar Strada.
Mijn Mango+ heeft een Shimano Alfine 8 versnellingsnaaf op de tussenas.
In de Mango+ werkt de "belading" met een laptoprugzak en een tas kleding dempend op het klankkast-effect.
Misschien kan ik het verschil in geluid pas echt beoordelen als ik met de Strada ga forensen.

(22-Oct-2021, 09:24 PM)Peter de Rond schreef: De Strada staat klaar, alleen nog ff in de was zetten en afstellen, en dan "verlaat weer een tevreden klant het pand".?
Ik zal mijn zonnebril  Cool meebrengen.  Wink
Tot morgen!
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
...het echt prachtweer was vanochtend!!  Blush Cool
Antwoord }
Bedankt door:
ik morgen sinds lange tijd weer met de M5 M-racer naar mijn werk ga
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
......ik zojuist heerlijk 40km heb geroeid in het zonnetje.

En 2 van de 3 dochters na een drukke studieperiode een weekendje thuis zijn.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben blij vandaag omdat ik eindelijk weer eens een goede wandeling gemaakt heb, heen en weer naar het zwembad, ongeveer 8 km in totaal.

Maar ook omdat ik vrijdag middag een heerlijk stukje gefietst had.
Van het werk naar het 'Hof van Kijkuit' in het duin bij Castricum.
Goed weer, genoeg wind maar geen last ervan. Genoeg zon om lekker in de buitenlucht te kunnen zitten.

Onderweg een paar keer een leuke reactie van dames, (boven de 65 jaar schat ik,) en zowel bij het parkeren als bij het instappen gepraat met een stel, (iets jonger dan die dames schat ik,) waarbij de vrouwen het meest geinterseerd en de mannen iemand kennen die ook een VM rijdt of heeft gereden.

En net na vertrek kwam ik een dikkop trike tegen waarvan de (mannelijke) berijder me toeriep: "Heerlijk hè, dat derde wiel". Ik kon nog net mijn zwaai handje in een duim omhoog veranderen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben tot de ontdekking gekomen dat drinken belangrijk is bij stevig doorfietsen.
Antwoord }
Bedankt door:
(31-Oct-2021, 09:31 PM)pvandorp schreef: Ik ben tot de ontdekking gekomen dat drinken belangrijk is bij stevig doorfietsen.
Hmm.. niet op al te heftige wijze hoop ik?

Afhankelijk van waar je fietste viel er vandaag trouwens genoeg te drinken. Gratis en voor niets, viel zo uit de hemel  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
...ik, rustig aan, wél naar het werk ben gefietst vandaag Smile
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
De telegraaf vandaag. Soms hoef je niet lang na te denken bij een puzzel...

[Afbeelding: IMG-20211102-121536-984.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Telegraaf… ligfiets? Die krant is toch een beetje de voorstander van de auto Cool
Antwoord }
Bedankt door:
Ligt hier op de zaak, de puzzels is ook het enige wat ik maak en lees. De rest boeit me niet zo.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Ik sta paf dat ligfiets in deze kruiswoordpuzzel voorkomt.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Het wås øøk een Zwædse puzzel...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Mocht je 'm nog niet af hebben: Ik zie ook AKELEI, WATT en SNAVEL liggen.
Antwoord }
Bedankt door:
(02-Nov-2021, 01:41 PM)Roepers schreef: Ik sta paf dat ligfiets in deze kruiswoordpuzzel voorkomt.

Groet,

Marco

Ikstapaf is een Scandinavische naam (bron: Asterix en de Noormannen). Wel toepasselijk dus voor een Zweedse puzzel.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
(02-Nov-2021, 06:38 PM)365cycle schreef: Mocht je 'm nog niet af hebben: Ik zie ook AKELEI, WATT en SNAVEL liggen.

Ik had alles al ingevuld toch bedankt. Is mijn pauze vanmiddag toch ook nog forumvulling geweest. De cryptische vind ik ook altijd leuk. Keer wat anders dan beeldscherm. Ik wil ook wel eens frisse neus halen maar het regende.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
...nou ja gisteravond was ik blij! Niet omdat mijn ketting eraf liep bij terugschakelen voor een oversteek, maar wél dat het gebeurde vóórdat ik de weg ging oversteken.
Én dat de regenbui pas begon nadat ik 'm er weer op gelegd had en weer in de Mango zat.
Én dat ik een interieurlampje heb zodat ik ook daadwerkelijk kon zien wat ik deed in het donker.
Én dat er ook deze keer iemand vroeg of ik hulp nodig had, ook al kwam ik er prima uit.
Én dat ik met één hand ook best die laatste 2-3km naar huis kan fietsen
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 26 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM