Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
In Wolphaartsdijk ben ik wel eens geweest met mijn fiets, net als een hoop andere Zeeuwse plaatsen die hierboven genoemd worden. Maar dat was nog in de tijd dat het nog laagdrempelig was met de trein ergens heen te gaan en dan naar huis te fietsen (in dit geval vanaf Vlissingen of Middelburg). Dat zit er voor dit jaar helaas niet in. Al mijn lange tochten waren een heenenweer-tocht met deels wind tegen naar ergens ver weg, of een lange tocht met wind mee naar mijn moeder in het oosten van het land.
Antwoord }
Bedankt door:
In een tocht van 155 kilometer van Den Haag naar Ouddorp en weer terug zag ik er twee. De eerste was een dame op een driewieler ergens in de buurt van Ouddorp of Goedereede, de ander een heer op een tweewieler in Den Haag. Ik kwam net uit de Boslaan om links de Bezuidenhoutseweg op de fietsen, de andere fietser sloeg juist van de Bezuidenhoutseweg links naar de Boslaan. Ik stond enige tientallen meters aan de overzijde op het stoplicht te wachten. Ik werd niet gezien.

Overigens een aardig mooie route om in het westelijk deel van Goeree-Overflakkee langs de kust te fietsen. Mooie brede fietspaden en een aardig uitzicht hier en daar. Dat 'uithoekje' was eigenlijk nog nieuw voor mij. Het mooiste stuk, ten zuiden van Stellendam had ik niet gedaan (dit was al wel ver genoeg), maar die kende ik al en komt vast wel weer eens aan bod dit jaar of volgend jaar.
Antwoord }
Bedankt door:
@Gideon Goes. In de buurt van Wolphaartsdijk. Dagelijks van Vlissingen-Oost naast Goes vv. Via veel verschillende routes.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag met dit schitterende weer langs het IJsselmeer tussen Hoorn en Enkhuizen, verschillende delta-trikes met “hulpmotor” en dé Pé Koomen, afgelopen weekend 80 jaar geworden. Ondanks dat zal hij velen van ons, mezelf incluis, er op snelheid uitrijden. Met Pé heb ik gesproken (hij noemt me “Ties” maar heeft mijn achternaam wel goed onthouden en zegt dat ik in een Mango rijdt..., zal nog wel aangepast worden verwacht ik), de trikes heb ik gegroet.

[Afbeelding: 7-CA38877-D50-B-443-E-87-B9-E2-CFDFCCC80-B.jpg]
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Gert, mooi verhaal.

Ik hoop Pé ook nog eens te ontmoeten. De afstanden die hij rijdt, echt onvoorstelbaar.

Ik heb trouwens je blog toegevoegd aan mijn bloglijst.
Nou nog iets vaker schrijven  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Vanochtend om 11:01 uur op de Driehoefijzersstraat bij de rotonde met de N285 en oranje trike met een oudere heer erop zonder helm. Ik denk een Scorpion, iig een 26" achterwiel. Zat zelf in de auto op weg naar handbike baantraining.
Antwoord }
Bedankt door:
Een ligfietser op ligfietsvakantie op een rode Nazca Pioneer, kwam uit Baflo. Ik sprak hem gisteren op natuurcamping “Nieuwe Buyl” in Sinderen waar wij kamperen en hij net aankwam.
Antwoord }
Bedankt door:
Ah, Sinderen. Leuk. Binnen fietsafstand van Duitslands's grootste brug bij Emmerich. Ga je daar nog over, of heb je zelf je fiets niet mee?
Antwoord }
Bedankt door:
(06-Sep-2020, 11:57 AM)Lopopodium schreef: Ah, Sinderen. Leuk. Binnen fietsafstand van Duitslands's grootste brug bij Emmerich. Ga je daar nog over, of heb je zelf je fiets niet mee?

Ben ik tot nu toe 4x overheen gereden. Ik wist niet dat dit de grootste brug van Duitsland is.

Mijn broer is er ooit (met een leuke file achter zich) overheen gelopen met zijn Bowtop die werd getrokken door een paard en een ezel.

Hij mocht niet over het fietspad  Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Nouja, eigenlijk is die brug niet super speciaal. Het is maar een anderhalve kilometer. In Nederland hebben we een dozijn bruggen die groter zijn, denk ik. Maar vanuit een afstandje lijkt het toch een beetje op de Golden Gate-brug. En hij wordt momenteel weer in verse rode verf gezet.
Antwoord }
Bedankt door:
Ben toch nieuwsgierig - waren er afgelopen vrijdag late ochtend/vroege middag nog meer mensen uit het forum bij Velomobiel.nl? Ik heb nog het eea VM gezien (onder meer een Quest met twee kleuren - oranje-beige? Mijn herinnering wordt ook steeds slechter... Big Grin )... Twee QV waren van Duitsers voor zover ik dat begreep.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
(06-Sep-2020, 11:57 AM)Lopopodium schreef: Ah, Sinderen. Leuk. Binnen fietsafstand van Duitslands's grootste brug bij Emmerich. Ga je daar nog over, of heb je zelf je fiets niet mee?
We hebben “gewone” fietsen bij ons, maar ook leuk om de omgeving hier te verkennen
Antwoord }
Bedankt door:
Vanochtend, 10:45 uur op de Poeldonk langs het Maxima kanaal een geel-witte quartovelo met race kap. Hij deed het rustig aan.
Antwoord }
Bedankt door:
In een tocht van 159 kilometer van Den Haag via Pernis, Heinenoord(tunnel), de drie Beijerlands, Brielle en Schipluiden zag ik er eentje. Een redelijk jonge knul op een driewieler bij de Beneluxtunnel bij Pernis.
Antwoord }
Bedankt door:
Vanmiddag, 10-09-20 rond 16 uur, in ‘t Twiske (natuurgebied tussen Amsterdam Noord, Oostzaan en Landsmeer) twee gele Quests uit Purmerend met een chaperonne. Wonen dus in mijn regio, was ze nooit eerder tegengekomen. We hebben even gesproken.

[Afbeelding: 247-B1-EF2-0-A43-4088-9881-636-C2-A45-FA76.jpg]
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
(15-May-2019, 07:09 AM)Roepers schreef: Gisteren in 't Waar een elektrisch ondersteunde HP Velotechnik Scorpion. Niet alleen gegroet maar zelfs uitgebreid gesproken. Hij bleek organist te zijn die zelfs bij  mij in de dienst had gespeeld. Overigens was hij bekend met Mark Burgers van ACE in Winterswijk (ook organist)

Groet,

Marco

Vandaag kwam ik hem weer tegen en nu dichter bij huis, op het fietspad Meelenbrij tussen het Damsterdiep en Oosterwijtwerd langs het Oosterwijtwerdermaar. Een tijdje met het gekletst. Heerlijk weer trouwens. Vrijwel geen wind en hoe vaak komt dat voor in Noord-Groningen?
Antwoord }
Bedankt door:
In een tocht van 140 kilometer kwam ik er vandaag twee tegen.
Een dame op een gele Optima Lynx tussen Vlist en Berkenwoude. En een heer op een lage tweewieler met kleine wielen in Voorburg.
Antwoord }
Bedankt door:
Ditmaal zag ik er weer twee in een tocht van 152 kilometer van Den Haag naar Utrecht en weer terug.
Beide in Utrecht, beide een driewieler. De eerste bij de Dafne Schippers-brug. De tweede, een mooie rode, in het centrum bij Mariaplaats.
Antwoord }
Bedankt door:
Er flitste vandaag iets geels (een open ligger) langs toen wij aan ons appelgebak zaten bij Goejanverwelle in Hekendorp. Ging net even te snel om goed te zien wat het was, en onze Quest en QuattroVelo stonden redelijk verdekt opgesteld langs het water, dus vermoedelijk heeft hij ons ook niet gezien.
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren 2 liggers onderweg gezien terwijl ik fietste op mijn Sinner Demon.
De eerste in Tjamsweer langs het Damsterdiep en de tweede, een rode, die mij inhaalde op de Wirdumerweg, tussen Wirdum en Loppersum.
Ik had de indruk dat beide fietsen FiftyFifty's waren.
Beide keren gegroet.
Antwoord }
Bedankt door:
In een tocht van 148 kilometer vanuit Den Haag naar Hoek van Holland, Maassluis, Rozenburg, Europoort, Brielle, Spijkenisse en via Delft weer naar Den Haag zag ik er nul. Maar er werd bij het Brielse Meer en Oostvoornse Meer bij Oostvoorne wel een okay-teken gegeven door een langsfietsende heer op een conventionele fiets. Wellicht een ligfietsliefhebber?

De laatste 50 kilometer naar huis heb ik met een haperende naafversnelling moeten doen. Ineens begon het bij de naaf te ratelen (ik heb er wel eens eerder kort wat gekke geluiden gehoord de laatste maanden). Daarna wilde de naaf niet meer in de 1 en de 2. Dus dan maar verder fietsen in de zware 3 en de derailleur lichter zetten. Dat ging lang goed, maar op een gegeven moment nadat ik de trappers even stil had begon dat ook wat te ratelen. Toen deden nummers 1 en 2 het weer. Dus maar weer in de 2 verder gefietst, mijn standaardversnelling. Na weer een tijd begon het weer te haperen en deden 1 en 2 het niet meer. Dus weer verder in 3. Dat heeft zich nog een keer herhaald. Ik kwam in ieder geval fietsend thuis en het wiel liep niet aan, dus ik denk geen probleem met lagers en dergelijke.

Misschien maar even een bezoek brengen aan Abeona...
Maar iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag langs de Vliet van Leiden richting Leidschendam een flevobike greenmachine ingehaald, die zie ik niet vaak in deze contreien. Iemand van hier?
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
Misschien dezelfde die ik vorige week (of was het alweer twee weken geleden) in Voorburg zag. Dat was ook een Greenmachine.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag toevallig door Leiden gereden, naar Warmond en de Kaag. Fotograferende deernes heb ik echter niet gezien.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
(27-Sep-2020, 11:29 AM)Wim -de roetsende schreef: Als jij in Leiden gaat rondrijden met die Strada, dan krijg ik vast nog wel een keer een foto van jou gemaakt door mijn oudste dochter. Als zij een vm ziet, dan krijg ik een foto.

Even een hele kritische vraag: waarom gebeurt dit?

Ik op mijn beurt zou het TOTAAL niet waarderen als een of andere onbekende ineens een foto van mij gaat maken.
Zeker als ik recht van voren ineens wordt gefotografeerd, zie ik mijzelf wel in staat meteen om te keren en die persoon aan te spreken. En dringend doch vriendelijk vragen om die foto waar ik bij sta meteen weg te gooien. Indien ik op dat vlak daarentegen tegengesputter ga krijgen, ga ik mogelijk een hele nare kant van mij laten zien.

Daarin zal ik niet de enige zijn. Ik hoop dat je je realiseert in welke positie je je dochter mogelijk kan brengen, vooral afhankelijk van haar eigen reactie op een niet onredelijk verzoek de foto (gecontroleerd) weg te gooien.
Antwoord }
Bedankt door:
Daar kan ik me dan weer totaal niet druk over maken.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 13 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM