30-Jan-2021, 10:22 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Jan-2021, 10:24 PM door Willeke_IGKT.)
(07-Jan-2021, 04:31 PM)Roepers schreef: Ik vandaag het jaaroverzicht van 2020 kreeg van Google Maps. Ik heb vorig jaar 17.377 kilometer gereisd waarvan 9.555 op de fiets. Dat zijn dus ellemaal ligfietskilometers. De meeste kilometers dus liggend op de fiets dit jaar. Qua uren is de verhouding nog veel schever.
Groet,
Marco
Ik heb mijn kilometers niet bijgehouden maar na een terugreis uit Lissabon, Portugal, per vliegtuig en trein op 3 januari heb ik de rest van het jaar bijna alleen gefietst. Gewoonlijk 60 to 80 km per week, woon-werk verkeer en een enkele plezierrit op vrijdagmiddag of in het weekend.
Daarnaast heb ik drie keer een trein gebruikt, bij elkaar ongeveer 50 km en een keer een bus, zo'n 20 km, dus vergelijkbaar met een week fietsen.
Ik heb geen auto en zelfs geen rijbewijs, dus zelf rijden doe ik niet maar als mee-rijder kom ik uit rond the 80 km, misschien minder. Dus ook ongeveer een week fietsen. Dus als ik mijn jaar niet op 1-1-20 in laat gaan maar op 5-1-20 tot 5-1-21 heb ik zo'n 25 keer zoveel gefietst als al het andere transport bij elkaar.
Deze fiets kilometers zijn verdeeld over de Flevo bike en Flevo trike.
Vandaag het goede werk voortgezet met een heerlijke koude fietstocht door het park Spaarnwoude en verder naar Haarlem, terug langs de duinrand. (Liever dan opgesloten zitten in een bus heen en terug.)
Willeke
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)