01-Mar-2021, 01:53 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Mar-2021, 01:57 PM door 365cycle.)
(01-Mar-2021, 01:50 PM)Lopopodium schreef: "Ben ik verplicht om mijn treinreis en/of fiets aan te melden?Klopt. Al vond ik elders weer een tekst die toch sterk deed vermoeden dat het nu, vanwege de Corona-maatregelen, wél moet.
Nee, je bent niet verplicht om je treinreis en/of fiets aan te melden. Je mag ook reizen zonder aanmelding. Wel verzoeken we je om je reizen aan te melden. Zo kunnen we je informeren als de verwachte drukte toeneemt en laten we het je weten als je trein uitvalt. Op deze manier zien we – en jij als reiziger – vooraf hoe groot de verwachte drukte is in de trein. Maar ook of er ruimte is om je fiets mee te nemen."
Van de conducteur en de infodienst:
"Als je je treinreis aanmeldt, ben je er vantevoren zeker van of er ruimte is voor je fiets in de trein. Niet alle treinen hebben plaats voor de fiets - als er geen plek is of de plekken volgeboekt zijn, kan je de fiets niet aanmelden. De plaatsen zijn daarnaast beperkt; aangemelde reizen hebben voorrang."
Echter bleek ook dat niet te kloppen - de eerste treinreis die ik aangemeld had, daar was geen fietsplek beschikbaar. M'n fiets stond dus op het balkon de deur te blokkeren. Goed geregeld, bij die NS, daar kan je van op aan voor je noodzakelijke reizen