15-Jan-2022, 04:47 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-Jan-2022, 04:50 PM door 365cycle.)
(15-Jan-2022, 07:36 AM)Bart Verbeek schreef: Mijn nieuwe waterdichte wintermuts voldoende bescherming biedt tegen de kou. De vorige was tot op de draad versleten. Ook heeft de muts de juiste lullige uitstraling.
Pictures or it didn't happen!
Hier trouwens nog steeds aan het nagenieten van zoiets stoms en kleins gisteren, dat het idioot is dat ik er zo blij van werd.
Ik vertrok laat van m'n werk (19:30?), en had wel een broodje gepakt maar nog geen avondeten gehad. Was moe, moest nog even langs de supermarkt (bij m'n werk in de buurt, anders zou ik 20:00 niet halen), want ik had m'n maaltijd van eerder deze week gisteren uit de vriezer getrokken en daarna vernaggeld in de magnetron (ik hoor m'n ouders altijd in m'n hoofd als er zoiets gebeurt - "gewoon opbakken!" - en ze hebben nog gelijk ook).
Daarna wat spullen ophalen op twee plaatsen in Rotterdam en dan door naar huis. Voelde dat ik echt tegen een voedselgebrek aan zou gaan lopen als ik flink vermogen zou gaan vragen; hartslag laag houden dus, proberen alleen de vetreserve aan te spreken. De kruissnelheid kan dan nog wel stevig zijn, maar optrekken is er dus niet bij.
Het eerste stukje is altijd erg traag (door de stad), maar daarna begint de polder, en zo reed ik al snel op een lange rechte weg ergens in de Haarlemmermeer. De teller begon stabiel op 40, maar al snel werd dat 41, 42, 43 km/h... toen ik aan de andere kant van een wegversmalling met geregelde voorrang (tegemoetkomend verkeer heeft voorrang) een auto met zo'n LED-strip tussen de koplampen op me af zag komen. In het donker vind ik het altijd moeilijk om de snelheid handig in te schatten, maar al snel zag ik dat we tegelijkertijd bij die wegversmalling zouden aankomen. Crap, dat wordt een volledige stop en dan weer helemaal optrekken met een lage hartslag - duurt lang!
Terwijl ik dat dacht zie ik de EV SUV (zo'n enorm dikke Mercedes EQC) plotseling naar rechts sturen en afremmen. Hij had me blijkbaar herkend als fietser en liet me voor!
Mercedes-rijder, als je meeleest: Dankjewel. Zeker gisteren kon ik het wel gebruiken