22-Jan-2022, 01:26 PM
(21-Jan-2022, 10:41 PM)Lopopodium schreef:(21-Jan-2022, 11:39 AM)365cycle schreef: Dat het brugdek op een recreatiefietspad dwars door de polder tussen Koudekerk a/d IJssel en Hoogmade niet gestrooid is snap ik, en daar was ik op voorbereid. Maar een 4 meter breed bromfietspad waar iedere dag honderden vertegenwoordigers van de toekomst van ons land overheen fietsen, onderweg naar school?
Ze kunnen natuurlijk niet alles tegelijk strooien. Denk dat fietspaden na de autowegen volgen, wat ik wel kan begrijpen. Op wat voor tijdstip was je daar?
En bij de gemeente zijn er wellicht ook problemen om (genoeg) chauffeurs te regelen die niet in quarantaine moeten. De NS heeft daar ook last van bij hun personeel om genoeg mensen ingezet te krijgen.
Het is ook zo dat zout niet altijd goed werkt op fietspaden, niet genoeg gewicht en snelheid om het goed aan het werk te krijgen.
Sommige gemeentes plaatsen strooiroutes online, inclusief de fietspaden.
Ik heb er nooit naar gekeken, daar ik meestal mijn route aanpas naar de wegen waarvan ik weet dat ze gestrooid worden. Het voordeel van een korte WW afstand en 30 jaar dezelfde locatie.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)