Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dank voor de tips, maar ik wil toch echt iets waar ik niet over na hoef te denken. Moet gewoon aan gaan als ik de stroom aanzet, en - als het op de bovenkant zit - ook een remlicht hebben, anders gaat mijn remmen weer minder opvallen.
Antwoord }
Bedankt door:
(11-Nov-2021, 10:14 PM)365cycle schreef: ...ik net van achteren aangereden werd bij een verkeerslicht  Angry 
Ik ben helemaal okee, de Milan iets minder. Vermoed dat de wielkast gefixed moet worden, klein scheurtje aan de achterkant en een lange barst aan de linkerflank (ongeveer voet-formaat).

Heb je schadeformulier ingevuld en denk je dat je schade kunt verhalen?  Dan zou ik hem ergens heen brengen voor offerte. Sterkte met verwerken van de schrik.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(12-Nov-2021, 12:17 PM)Fietsbennie schreef: Heb je schadeformulier ingevuld en denk je dat je schade kunt verhalen?  Dan zou ik hem ergens heen brengen voor offerte. Sterkte met verwerken van de schrik.
Yes, en hij gaat morgen naar Dronten.
Antwoord }
Bedankt door:
(12-Nov-2021, 12:12 PM)365cycle schreef: Dank voor de tips, maar ik wil toch echt iets waar ik niet over na hoef te denken. Moet gewoon aan gaan als ik de stroom aanzet, en - als het op de bovenkant zit - ook een remlicht hebben, anders gaat mijn remmen weer minder opvallen.

Sommige van die kleine Lezyne's hebben ook een remlicht (alert) functie. 

Maar daarmee zit dit nog steeds niet aan je accu. Ikzelf vind het dan juist weer een fijn idee om een (via usb kabeltjes oplaadbare) extra verlichting te hebben los van de bestaande. Ik hou wel van redundantie.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb bovenop de muts een prachtig Kellerman Atto lampje zitten dat gewoon bedraad is aangesloten en op de remsensor meewerkt (dank emgaron!)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , emgaron
(12-Nov-2021, 12:33 PM)berth9999 schreef: Sommige van die kleine Lezyne's hebben ook een remlicht (alert) functie. 

Maar daarmee zit dit nog steeds niet aan je accu. Ikzelf vind het dan juist weer een fijn idee om een (via usb kabeltjes oplaadbare) extra verlichting te hebben los van de bestaande. Ik hou wel van redundantie.

Kijk, dat heb ik nou ook.

Naast de verlichting die standaard op de df zit, heb ik dus twee extra koplampen naast de spiegeltjes en een extra Lezyne achterlicht op de smurfenmuts.

Mocht de accu het een keer begeven of leeg zijn, dan heb ik altijd nog licht.
Mocht één van de lampjes leeg of stuk zijn, dan is dat ook geen probleem. Het is extra verlichting.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: berth9999
Extra licht heb ik ook.. altijd lampjes in m'n tas Smile
Antwoord }
Bedankt door:
(12-Nov-2021, 11:24 AM)Wim -de roetsende schreef: Zit heel simpel met klittenband bovenop de smurfenmuts.

Ik gebruik dezelfde en zet hem vast op de tilbeugel met hulp van de bij de lamp horende rubber strip:

[Afbeelding: 3-EC042-EA-528-B-44-D3-858-C-2-A6-E6-E5-BC3-FA.jpg]

[Afbeelding: 9-E0-E04-FD-D7-BC-4-BD7-AEAB-A5-CC865-EC94-B.jpg]

Hij staat tijdens een rit altijd aan op 2-1 stand (2 keer normaal en 1 keer fel flitsend). Hij wordt om de 2 ritten opgeladen. Ik weet dat het niet mag, maar ik voel me er veilig bij.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Ik heb 'm liever iets hoger.

Ik heb de iets fellere variant. 

250 lumen

Staat in een soort knipperstand, waarbij de drie lampjes om de beurt knipperen waardoor het bijna niet waarneembaar als knipperen is. In deze stand gaat de accu lang mee.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(12-Nov-2021, 12:12 PM)365cycle schreef: Dank voor de tips, maar ik wil toch echt iets waar ik niet over na hoef te denken. Moet gewoon aan gaan als ik de stroom aanzet, en - als het op de bovenkant zit - ook een remlicht hebben, anders gaat mijn remmen weer minder opvallen.

Da Cannon Femto is wellicht ook nog een optie...
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Thuiswerken weer het devies is.
Daar heb ik geen velomobiel voor aangeschaft  Sad
Antwoord }
Bedankt door:
(15-Nov-2021, 12:15 PM)Frutsel schreef: Thuiswerken weer het devies is.
Daar heb ik geen velomobiel voor aangeschaft  Sad
Vanavond even een rondje fietsen?
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteravond, onderweg naar huis na eten met een vriendin, zat mijn zitje opeens veel losser dan normaal. Even omhoog reiken was genoeg, een boutje gebroken waarmee de stoel vastzit onderin de fiets.
Dit zag ik pas thuis, daar ik niet de indruk kreeg dat het er erg slecht voor stond.

Vanmorgen de theedoek die in de fiets woont onder de voorkant van het stoeltje en zo naar het werk.

Toen het licht was eerst even een foto gemaakt, naar aanleiding daarvan gaan loshalen.
Het draadeind was gebroken vlak bij het punt waar het vast zit, aan de kant van het zitje.
Door gesloopt tot ik alleen metaal over had en dat aan de collega van de technische dienst gegeven en een uurtje later had hij het draadeind gelast. Geen garanties maar het was weer plaatsbaar.

Aan het einde van de werkdag de fiets naar binnen en alles weer terug geplaatst.

En even gekeken naar wat waarschijnlijk de oorzaak is, de ondersteuning van het stoeltje zit op verschillende plaatsen los, van de voorste is het schuim gebroken. Dus binnenkort even op jacht naar geschikt schuim om het huidige systeem te vervangen.

Voor wie nieuwsgierig is, ik heb een foto online gezet, (niet de beste maar je kunt zien wat het probleem was.)
http://knopen.ismijnhobby.nl.bales.id.au...110224.jpg
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb de vraag van Fietsbennie over de navigatie-app maar verplaatst naar: Fiets Apps [Welke gebruik jij?]

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Wat een slagveld vanochtend. Ik ben blij dat ik op de weg mag rijden, en heb dat dan ook overal waar het mag (+ een klein beetje meer) gedaan. Zoveel valpartijen gezien vanochtend, en ook de Milan wilde hier en daar wel een beetje schuiven, ondanks fors aangepaste snelheid. Opvallend vind ik dat die glij- en valpartijen alleen plaats vonden op (brom-)fietspaden. Alle wegen voor de auto's waar ik reed waren - ondanks dat ik een rustige route reed - perfect gestrooid.

Dat het brugdek op een recreatiefietspad dwars door de polder tussen Koudekerk a/d IJssel en Hoogmade niet gestrooid is snap ik, en daar was ik op voorbereid. Maar een 4 meter breed bromfietspad waar iedere dag honderden vertegenwoordigers van de toekomst van ons land overheen fietsen, onderweg naar school?

Nederland, ga je schamen.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
...omdat ik op kantoor ontboden ben, voor het eerst in maanden, en precies op de dag dat ik een afspraak in Delft had onder lunchtijd.
Vlaardingen-Zoetermeer-Delft-Zoetermeer-Vlaardingen vond ik echt te gortig om te fietsen, dus helaas de auto vandaag.
Antwoord }
Bedankt door:
(21-Jan-2022, 11:39 AM)365cycle schreef: Dat het brugdek op een recreatiefietspad dwars door de polder tussen Koudekerk a/d IJssel en Hoogmade niet gestrooid is snap ik, en daar was ik op voorbereid. Maar een 4 meter breed bromfietspad waar iedere dag honderden vertegenwoordigers van de toekomst van ons land overheen fietsen, onderweg naar school?

Ze kunnen natuurlijk niet alles tegelijk strooien. Denk dat fietspaden na de autowegen volgen, wat ik wel kan begrijpen. Op wat voor tijdstip was je daar?

En bij de gemeente zijn er wellicht ook problemen om (genoeg) chauffeurs te regelen die niet in quarantaine moeten. De NS heeft daar ook last van bij hun personeel om genoeg mensen ingezet te krijgen.
Antwoord }
Bedankt door:
(21-Jan-2022, 10:41 PM)Lopopodium schreef:
(21-Jan-2022, 11:39 AM)365cycle schreef: Dat het brugdek op een recreatiefietspad dwars door de polder tussen Koudekerk a/d IJssel en Hoogmade niet gestrooid is snap ik, en daar was ik op voorbereid. Maar een 4 meter breed bromfietspad waar iedere dag honderden vertegenwoordigers van de toekomst van ons land overheen fietsen, onderweg naar school?

Ze kunnen natuurlijk niet alles tegelijk strooien. Denk dat fietspaden na de autowegen volgen, wat ik wel kan begrijpen. Op wat voor tijdstip was je daar?

En bij de gemeente zijn er wellicht ook problemen om (genoeg) chauffeurs te regelen die niet in quarantaine moeten. De NS heeft daar ook last van bij hun personeel om genoeg mensen ingezet te krijgen.

Het is ook zo dat zout niet altijd goed werkt op fietspaden, niet genoeg gewicht en snelheid om het goed aan het werk te krijgen.

Sommige gemeentes plaatsen strooiroutes online, inclusief de fietspaden.
Ik heb er nooit naar gekeken, daar ik meestal mijn route aanpas naar de wegen waarvan ik weet dat ze gestrooid worden. Het voordeel van een korte WW afstand en 30 jaar dezelfde locatie.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
(21-Jan-2022, 10:41 PM)Lopopodium schreef: Ze kunnen natuurlijk niet alles tegelijk strooien. Denk dat fietspaden na de autowegen volgen, wat ik wel kan begrijpen. 
Dat ze niet alles tegelijk kunnen strooien begrijp ik ook, maar een bromfietspad dat direct langs een doorgaande weg ligt en een bekende schoolroute is hoort gewoon gestrooid te zijn. Ze zijn er letterlijk langs gereden.
Willeke heeft wellicht nog een punt, dat het niet voldoende ingereden wordt door fietsers/scooters alleen. Toch kwam ik ook over een voor automobilist doodlopend stukje dat gestrooid was; nog voordat ik bij het eerste huis was reed de Milan al echt prima, terwijl ik op het stukje fietspad dat daar op uitkomt nog last had van een zo nu en dan doorslaand achterwiel (is net na een krappe bocht, ik moet dan dus accelereren, ik schat minimaal zo'n 300W vermogen op het achterwiel). Met mijn ~130 kg totaalgewicht op drie wielen was op dat moment blijkbaar dus voldoende. 

(21-Jan-2022, 10:41 PM)Lopopodium schreef: Op wat voor tijdstip was je daar?
Dat kan ik nazoeken, en zie de humor van het tijdstip dan wel weer in. Ik was er om 9:11u  Big Grin

(21-Jan-2022, 10:41 PM)Lopopodium schreef: En bij de gemeente zijn er wellicht ook problemen om (genoeg) chauffeurs te regelen die niet in quarantaine moeten. De NS heeft daar ook last van bij hun personeel om genoeg mensen ingezet te krijgen.
Dat zou goed kunnen, maar dan heb ik nog wel moeite met de prioriteiten.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Hoi Willeke,

Mocht je het schuim nog niet gevonden hebben, volgens mij is het xps, ook wel bekend als Roofmate, een grote merknaam. Verkrijgbaar bij diverse bouwmarkten maar lang niet alle. Hornbach en Bouwmaat hebben het volgens mij. Dat is een iets betere variant als het bekende piepschuim. Te bewerken met een zaag, steakmes, mes, vijl, en korrel 40 schuurpapier gaat ook heel hard.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Zojuist, gelukkig op een klein ritje van werk naar de binnenstad, sloeg de boel compleet vast Sad Ik hoorde tijdens de woon-werkrit al een ritmisch aanloopachtig geluid, maar toen had ik nog het gevoel dat ik normaal door kon trappen.
Nu heb ik in eerste instantie de boel aan de kant gezet, even flink gestuiterd, wiel achteruit gedraaid (ging ook niet geweldig) en weer een stukje verder gefietst totdat het probleem zich weer aandiende.
Terug naar werk had ik geen geduld meer en heb ik er in volle kracht doorheen gestampt. Dat gaat, maar fijn is anders.

Is dit mogelijk ook een freewheel probleem? Want hier ga ik niet langdurig mee rondrijden natuurlijk... Andere gok is dat de geleiderandjes naast het freewheel te ver naar binnen gebogen zijn oid, dus ik ga straks maar even gewapend met een tang, schroevendraaier en een bus WD40 naar beneden om de boel hopelijk weer op te knappen.
Antwoord }
Bedankt door:
[Afbeelding: cTUmpe6gN4pDSUGX5SRXtTy2.png]

Juist. Bout los, moertje is nergens meer te bekennen natuurlijk. Nou kom ik heus wel thuis met 4 van de 5, maar ideaal is zeker anders.

Pluspunt: het frame is er wel wat lichter van geworden  Big Grin Tongue
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus
(24-Jan-2022, 02:48 PM)ThijsR schreef: Pluspunt: het frame is er wel wat lichter van geworden  Big Grin Tongue
De Mango kan wel wat gewichtsbesparing gebruiken. Draai die andere 4 ook eens los, misschien wordt ie dan wel sneller?
Antwoord }
Bedankt door:
Op de terugweg schoot er nog één los, en de andere drie zaten ook niet goed vast meer... Dat wordt overwerk vanavond
Antwoord }
Bedankt door:
(24-Jan-2022, 07:33 PM)ThijsR schreef: Op de terugweg schoot er nog één los, en de andere drie zaten ook niet goed vast meer... Dat wordt overwerk vanavond
M'n advies opgevolgd begrijp ik  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Nou, ik geloof dat ik intussen wel weer blij ben.
Tijdens de reparatie mooi van de gelegenheid gebruik gemaakt om de tussenas er eens compleet uit te halen - weet ik ook hoe dat moet. Gezien dat de cassette in betere vorm is dan ik dacht, wat ik eerst als krom tandwiel zag is blijkbaar een schuin aflopend rijtje tandjes de andere kant op. Zal wel voor makkelijk schakelen bedoeld zijn.
Ook nog een raar aanloopje van de kettingspanner achter verholpen.
En als kers op de taart vond ik ook de 5e moer! Dus geen noodreparatie met een bout die eigenlijk niet geschikt is, maar de boel in elkaar geschroefd zoals het hoort.
Bij gebrek aan loctite een beetje teflon tape gebruikt. Dat vangt het lostrillen in ieder geval beter op dan niks.

Jammer dat het zoveel tijd kostte, maar het is wel beter dan dat het was
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Wat druk aangaat: Ik...Frutsel — 01:03 PM
Medeliggers onderweg
Gisteravond een heer...Frutsel — 12:53 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
…ik kan er op deze...GertBr — 12:24 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
De lek bestendighe...datakneder — 11:33 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Ik zou er een ...Niels van der Wal — 10:41 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Huidige banden: de...Frutsel — 10:07 AM
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM