25-Feb-2022, 12:34 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Feb-2022, 12:36 PM door pietandringa.)
Met de F-Lites heb ik een aantal jaren het hele jaar gereden. Ik denk dat je als het wat kouder is en op matig wegdek geen betere band vindt. Maar ja, die niet-lekbestendigheid.. De Tryker is denk ik vergelijkbaar met de CCU. Wel goed lekbestendig en een gemiddelde rolweerstand. Een grove inschatting van wat een Tryker/CCU inlevert tov F-Lites:
- 3 km/h bij 0 graden C.
- 2 km/h bij 10 graden C.
- 1 km/h bij 20 graden C. en hoger
Nogmaals het is behoorlijk natte vingerwerk en gebaseerd op mijn ervaring met de Quest. Gemiddelde snelheid [AVG op de Cateye] rond de 35 km/h gemiddeld over het hele jaar.
Nadeel van de F-Lites was dat de Quest ca. 1 cm hoger op de wielen stond. Met de Trykers was de windongevoeligheid een stuk beter en de bochtensnelheid iets hoger.
Als ik nou eens zo hard ga rijden als Alexander Kamminga
- 3 km/h bij 0 graden C.
- 2 km/h bij 10 graden C.
- 1 km/h bij 20 graden C. en hoger
Nogmaals het is behoorlijk natte vingerwerk en gebaseerd op mijn ervaring met de Quest. Gemiddelde snelheid [AVG op de Cateye] rond de 35 km/h gemiddeld over het hele jaar.
Nadeel van de F-Lites was dat de Quest ca. 1 cm hoger op de wielen stond. Met de Trykers was de windongevoeligheid een stuk beter en de bochtensnelheid iets hoger.
(25-Feb-2022, 12:27 PM)Hoekie schreef:(25-Feb-2022, 12:21 PM)pietandringa schreef: Heb je tijdens Sloten Ligfiets.net | Uitslagen Wintertraining Sloten de CCU's gebruikt?
@Hoekie, ik heb niet meegedaan, bedoel je iemand anders?
Haha, ik verwarde je met Alexander Kamminga. Achter namen lijken iets op elkaar
Als ik nou eens zo hard ga rijden als Alexander Kamminga