14-May-2022, 09:56 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-May-2022, 09:56 PM door 365cycle.)
(14-May-2022, 07:10 PM)Roefie schreef: Hier min of meer vergelijkbare ervaringen. Na 10 weken ruim 1600 km. En ook al twee keer op twee wielen. Eerst wel even schrikken, maar het liep goed af.Lol, zo had ik vrijdag nog een akkefietje. Reed op het fietspad waar ik normaal over de weg ga, maar daar zitten een paar pittige S-bochten in. Nu is de berm daar vrij diep, en dan stuur ik de velomobiel vaak met het binnenste (linker) voorwiel boven de berm; door goed te mikken kan je 'm dan net zo hard insturen dat hij dat wiel net een beetje optilt, en dan is de bocht dus ineens een stukje ruimer.
Dit keer werd ik echter opgeschrikt door een zwaan die met z'n kop omlaag achter het hoge gras verstopt zat, net links van het punt waar ik de bocht moest gaan verlaten Ik heb niet zo'n beste herinneringen aan zwanen die je ook nog eens laat schrikken. Remmen was dus geen optie, dus ik kon kiezen: met 40~45 km/h door het hoge gras aan de rechterkant (geen idee of daar paaltjes staan ofzo), of nóg harder insturen en er links voorbij. Het werd dat laatste, en het paste prima, maar het zag er vast spectaculair uit, want eerst kwam het linkervoorwiel flink hoog, en doordat ik daarna de bocht naar rechts ook totaal verkeerd aansneed ging ik in de bocht naar rechts ook nog even op twee wielen
Dat alles terwijl ik achter me uitgescholden word voor vanalles en nog wat; de Zeebonk der Zwanen vond er blijkbaar ook wat van Gelukkig verstond ik het niet, haha