09-Jun-2022, 06:21 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Jun-2022, 06:25 AM door Wim -de roetsende.)
(08-Jun-2022, 05:14 PM)ZoefZoef schreef: Het dyneema van mn roeifiets twee ritjes voor ik het wilde omdraaien geknapt is. Was al voornemen om 'm rap te vervangen , want was al behoorlijk beschadigd. Nog één, twee retourtjes en dan zou ie op 1750km staan en zou ik omdraaien. Dat zou ie een mooie stand zijn.
Helaas, vannacht knapte ie bij 1718km.
Ik draai de kabel nooit om. Ik heb een korte spriet en een grote snek, daardoor roei ik bijna op hetzelfde stuk kabel als ik 'm omdraai. Hebben Derk en ik een keer gecheckt.
Als een kabel al zo beschadigd is, dan zou ik 'm waarschijnlijk sowieso nooit omgedraaid hebben als het bij mij nut zou hebben gehad.
Wat kost nou trouwens ook één zo'n kabeltje. De goede stukken knip ik er altijd af en die bewaar ik als bindtouw voor allerlei klusjes. Komen altijd van pas.
Ik rijd trouwens meer dan 3000km op één kabel zonder het om te draaien.
1750km vind ik niet veel. Rijd jij ook veel in de regen of heb je geen voorspatbord?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler