09-Jul-2022, 03:11 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Jul-2022, 03:11 PM door PietV*.)
Dat die Continental Contact Urban er nog zo goed uitzien komt hoofdzakelijk door de uitlijning of sporing. Je blijft altijd iets meer slijtage zien aan de binnenzijde van het loopvlak door de negatieve wielvlucht of camber.
Op het moment dat het profiel verslijt of de vlakke strook breder wordt, neem de slijtage door overmatige afwijking in de sporing toe. Een bredere strook heeft meer wegcontact en geeft bij een afwijkende sporing meer wringing op het loopvlak.
Dynamische controle kan nooit kwaad. Zes verbindingen per wiel of twaalf in het totaal. Dynamisch belast kan verandering van sporing geven.
https://www.youtube.com/watch?v=zQEpjWgf...obileWorld
Op het moment dat het profiel verslijt of de vlakke strook breder wordt, neem de slijtage door overmatige afwijking in de sporing toe. Een bredere strook heeft meer wegcontact en geeft bij een afwijkende sporing meer wringing op het loopvlak.
Dynamische controle kan nooit kwaad. Zes verbindingen per wiel of twaalf in het totaal. Dynamisch belast kan verandering van sporing geven.
https://www.youtube.com/watch?v=zQEpjWgf...obileWorld