12-Oct-2022, 09:32 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Oct-2022, 09:32 AM door Bacchus.)
(10-Oct-2022, 11:50 PM)365cycle schreef: [*]Zoals bekend ben ik behoorlijk van het explosief vermogen, ik weet niet of er al andere Bülk-rijders zijn die daar "last van hebben", maar mijn Bülk vindt het in ieder geval niet leuk. De neus voelt onder fors koppel heel stijf aan, maar de achterband schuurt bij hard optrekken behoorlijk in de wielkast. Ik heb het dan over plotseling accelereren met ~1100W bij 80 rpm (even uit de dikke duim: een kleine 150 Nm?), maar bij een hoger toerental treedt het zelfs eerder op, waardoor ik niet voluit door durfde te beuken (ruim 1300W bij 140-150 rpm, dus minder dan 100 Nm). Ik hoorde al wel dat één van de preproductiemodellen een fout in de achterbrug had, maar dit zou bij de uiteindelijke producten opgelost zijn.Even de natuurkundige benadering: Is het niet de kracht van de ketting op de achteras, of misschien dus het koppel op het aangrijpingspunt op de cassette, dat je wiel uit het midden trekt? Als je vergelijkbare combinaties op je binnen- en buitenblad hebt kun je dat vergelijken, bv 34-16 tov 50-23, die eerste heeft een groter koppel (grotere kracht in de ketting en grotere arm tov midden van het wiel) dan de andere.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course