25-Oct-2022, 01:36 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Oct-2022, 01:36 PM door 365cycle.)
(25-Oct-2022, 12:33 PM)John70 schreef: Eigenlijk vond ik de schuimkap altijd wel fijn in de Quest. Ik reed er ook in de zomer mee vanwege de snelheidswinst.Het instapgat van de Quest is vrij groot, bij de DF is het juist klein en bij de Alpha 7 zo klein dat je er niet in komt als je niet flexibel bent Daniel Fenn was of is van mening dat zonder schuimkap rijden altijd prima zou moeten zijn en dat zie je terug in zijn ontwerpen (o.a. door het volledig ontbreken van een rand voor de schuimkap bij de A7!).
De Bülk of Milan zijn zo ontworpen dat de druk op je hoofd sowieso minder is; er wordt vrij veel lucht opzij weggeleid. Bij de Alpha 9 is dat op een iets andere (nog effectievere) manier gedaan nl. door de neus heel groot en hoog te maken. Wat er precies voor verantwoordelijk is bij de Bülk en Milan weet ik niet, maar ze zijn zelfs als badkuip nog serieus gestroomlijnd. Bij 50 km/h scheelt volgens mij ongeveer 10% of je het deksel erop hebt of niet.
Onder de streep maakt een schuimdeel in een Alpha, DF, Bülk of Milan dus minder uit dan in een Quest...
(25-Oct-2022, 12:33 PM)John70 schreef: In de winter had ik wel last van kou in mijn gezicht. Daarom dit gemaakt ,heel comfortabel, snel en niet zo benauwd als een kap.... maar voor het comfort is het vaak wel de moeite om een schuimkap te monteren. Op de soms al best frisse avonden is het bijvoorbeeld wel fijn om gewoon in een T-shirt en korte broek te kunnen blijven rijden. Dus toch dank voor de tip!
Vanwege open balkje voor de ogen nooit last van condens en ook veel minder last van de regen. goed overzicht in het verkeer ( zijwaarts kijken).
(25-Oct-2022, 12:33 PM)John70 schreef: Ik zag even niet zo snel hoe ik hier een foto kan opladenDat kan hier ook niet. Moet je extern doen en dan de link kopiëren. Ik gebruik meestal imgbb.com