26-Oct-2022, 01:30 AM
(25-Oct-2022, 07:58 PM)Wim -de roetsende schreef: 365cycle: ik heb het toch goed begrepen dat de Bülk stoel in de SL past?Ga ik nog wel een keer doen, maar ik denk dat ik het antwoord al weet. Zoals sommigen hier weten stond mijn Bülk de afgelopen week bij Intercity Bike, ik vernam dat George uit NH het zitje gepast heeft in een Milan. Daar kwam helaas uit dat het niet gaat werken.
Zou je dat nog willen passen? En er een foto van maken?
Over die Bülk gesproken: Ik heb 'm vanavond opgehaald. Het aanlopen is nog niet helemaal opgelost, maar gebeurt alleen nog bij hard optrekken vanuit stilstand/lage snelheid. Velomobile World wordt nog even benaderd om hier verder naar te kijken, want hoewel ik best wel wat pit in de benen heb heet ik geen Robert Förstemann (dan zou ik trouwens ook niet in een Bülk passen ) - het zou gewoon moeten kunnen.
De vering is nu zowel voor als achter steviger, de banden zijn rondom vervangen door snelle banden met een antileklaag en de snelheid begint er nu behoorlijk in te komen. Hij gaat nog lang niet vanzelf vooruit, maar ik heb ondanks de 3 bft. tegenwind vandaag wel m'n PR op de Rietweg en de Vogelweg bijgesteld naar een gemiddelde van 46,5 km/h @ 274W. Dit dus nog met een combi-kap die een stukje open staat om m'n knieën voldoende ruimte te geven, en met hier en daar wat onnodig vaart verminderen en weer versnellen omdat ik het stuk helaas gewoon nog niet zo goed ken als ik graag zou willen. Op het stukje Rietweg Dronten uit had ik 325W nodig voor 54,2 km/h (topsnelheid 58 km/h), misschien geeft dat het potentieel iets beter weer.