30-Dec-2022, 01:52 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Dec-2022, 02:02 AM door 365cycle.)
Hier even een kleine update. In de tussentijd nog niet gedaan, want mijn Bülk moet nog steeds naar Dronten voor de nodige aanpassingen. Inmiddels zo'n 3500 km gereden, heb nu dus een goed beeld van wat er goed gaat en wat niet.
De bestaande issues heb ik wel zowel telefonisch als in person besproken met Jan van Velomobile World, en tijdens de OBT hebben we ook mijn combikap omgewisseld voor de juiste versie (met de hoge kniebulten).
De nieuwe kap is nog ruimer voor m'n knieën dan de oude kap was met de schuimblokken ertussen. Daarnaast komt het schuimdeel verder naar je toe; ik had er niet over nagedacht, maar een korter persoon zal verder naar voren zitten (met het optionele extra deel om de muts te "verlengen"), en dus ook dichter bij het schuim komen.
Ik ben er vrijwel zeker van dat er 2 meter mens in een Bülk te passen is, terwijl ik daar bij de Milan GT juist aan twijfelde. Echter is de Bülk ook zo aan te passen dat veel kortere mensen zich er prettig in voelen; hij is van buiten nog iets compacter dan een Milan SL. Iets korter, iets breder op de juiste plaatsen en iets hoger.
Behoorlijk fraai ontworpen!
Op bovenstaande foto zit op de gele fiets nog de lage variant, op de groene de hoge. Het verschil is niet heel goed zichtbaar, ik zal even kijken of ik een oude foto van de gele kan namaken met de nieuwe kap, om te kunnen vergelijken.
Verdere verschillen: De gele fiets staat 4mm hoger (door 32-406 en 32-622 banden ipv 28-406 en 28-622), en heeft de Lupine SL AX koplamp, maar mist de safety unit op de muts.
De koplamp van de groen-witte Bülk is de standaard Busch+Müller IQ-XE).
De bestaande issues heb ik wel zowel telefonisch als in person besproken met Jan van Velomobile World, en tijdens de OBT hebben we ook mijn combikap omgewisseld voor de juiste versie (met de hoge kniebulten).
De nieuwe kap is nog ruimer voor m'n knieën dan de oude kap was met de schuimblokken ertussen. Daarnaast komt het schuimdeel verder naar je toe; ik had er niet over nagedacht, maar een korter persoon zal verder naar voren zitten (met het optionele extra deel om de muts te "verlengen"), en dus ook dichter bij het schuim komen.
Ik ben er vrijwel zeker van dat er 2 meter mens in een Bülk te passen is, terwijl ik daar bij de Milan GT juist aan twijfelde. Echter is de Bülk ook zo aan te passen dat veel kortere mensen zich er prettig in voelen; hij is van buiten nog iets compacter dan een Milan SL. Iets korter, iets breder op de juiste plaatsen en iets hoger.
Behoorlijk fraai ontworpen!
Op bovenstaande foto zit op de gele fiets nog de lage variant, op de groene de hoge. Het verschil is niet heel goed zichtbaar, ik zal even kijken of ik een oude foto van de gele kan namaken met de nieuwe kap, om te kunnen vergelijken.
Verdere verschillen: De gele fiets staat 4mm hoger (door 32-406 en 32-622 banden ipv 28-406 en 28-622), en heeft de Lupine SL AX koplamp, maar mist de safety unit op de muts.
De koplamp van de groen-witte Bülk is de standaard Busch+Müller IQ-XE).