31-Dec-2022, 12:43 PM
Zelf ben ik in 2002 begonnen met ligfietsen. Dit vanwege parkeerproblemen bij werk en slechte openbaar vervoer. Reden voor liggen was comfortabele snelheid. Vanaf die tijd, bij zoeken naar ander werk, was de bereikbaarheid per fiets belangrijk. Mijn fiets is bij ons de vervanger van de 2e auto. Vanuit een comfortgedachte is 1 auto voor een gezin gemakkelijk maar een 2e auto niet per se noodzakelijk.
Nu de openbaar vervoer voorzieningen buiten de steden steeds minder worden. denk ik dat hier ook een markt kan ontstaan voor velomobielen/ligfietsen. Ik denk dat voor veel mensen het leren ligfietsen (evenwicht hervinden) het grootste obstakel is voor ligfietsen. Het al of niet met ondersteuning rijden is niet een issue. Niet iedereen die wil kan snel rijden. Wel kunnen de ligfietsers/velomobielrijders die forenzen meeliften op de voorzieningen die voor SP's (mogelijk) worden aangelegd en dat de fiets in zijn geheel meer wordt gezien als volwaardig alternatief in het woon-werkverkeer.
Nu de openbaar vervoer voorzieningen buiten de steden steeds minder worden. denk ik dat hier ook een markt kan ontstaan voor velomobielen/ligfietsen. Ik denk dat voor veel mensen het leren ligfietsen (evenwicht hervinden) het grootste obstakel is voor ligfietsen. Het al of niet met ondersteuning rijden is niet een issue. Niet iedereen die wil kan snel rijden. Wel kunnen de ligfietsers/velomobielrijders die forenzen meeliften op de voorzieningen die voor SP's (mogelijk) worden aangelegd en dat de fiets in zijn geheel meer wordt gezien als volwaardig alternatief in het woon-werkverkeer.