05-Jan-2023, 04:22 PM
Oh, Utrecht centraal, waar ik kan overstappen van de trein uit Amsterdam op de trein naar Rotterdam.
Met een paar minuten marge, en een fikse sprint de trap op en af (of af en op als is de onderdoorgang neem) tussen alle mensen door die GEEN aansluiting willen halen, omdat de twee treinen behoorlijk ver van elkaar staan. Gelukkig kan je dan nog hijgend zwaaien naar de achterlichten, en wachten op de volgende trein (die geheid weer van een ander perron vetrekt)
Vroeger de trein van Zutphen naar Nijmegen, waar ik over moest stappen op de trein richting het universiteitsterrein. Die aansluiting werkte alleen als de trein waar ik op moest overstappen vertraging had, want dat kreng vertrok normaal gesproken letterlijk op het moment dat je binnen kwam rijden. Ik liep de afstand dan maar, dat was net zo snel als wachten op de volgende trein, en minder saai.
Wat het verlagen van de snelheid van auto's met zich meebrengt is een enorm woningtekort in de randstad, en een leegloop van het platteland. Dat vang je niet op met meer treinen.
Met een paar minuten marge, en een fikse sprint de trap op en af (of af en op als is de onderdoorgang neem) tussen alle mensen door die GEEN aansluiting willen halen, omdat de twee treinen behoorlijk ver van elkaar staan. Gelukkig kan je dan nog hijgend zwaaien naar de achterlichten, en wachten op de volgende trein (die geheid weer van een ander perron vetrekt)
Vroeger de trein van Zutphen naar Nijmegen, waar ik over moest stappen op de trein richting het universiteitsterrein. Die aansluiting werkte alleen als de trein waar ik op moest overstappen vertraging had, want dat kreng vertrok normaal gesproken letterlijk op het moment dat je binnen kwam rijden. Ik liep de afstand dan maar, dat was net zo snel als wachten op de volgende trein, en minder saai.
Wat het verlagen van de snelheid van auto's met zich meebrengt is een enorm woningtekort in de randstad, en een leegloop van het platteland. Dat vang je niet op met meer treinen.