06-Jan-2023, 12:44 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Jan-2023, 12:48 PM door 365cycle.)
(06-Jan-2023, 10:10 AM)Wim -de roetsende schreef:Die strakke reistijd herken ik ook wel. Ook met slecht weer kan ik gewoon met 5 - oké 10 - minuten marge vertrekken.Citaat:De afgelopen maand heb ik bewezen dat mijn reistijd betrouwbaarder is dan het o.v. (en vaak nog sneller ook) en dat heeft bij mij op het werk al indruk gemaakt.Kijk, dit is echt een positief bericht. Indruk maken met je betrouwbare reistijd.
Als het soms heel hard regent of zelfs heeft gesneeuwd, dan zegt soms een collega die mij in mijn fietskloffie binnen ziet komen: "Oh ja, jij bent natuurlijk wel met de fiets."
Het zit 'm dan in dat woordje 'natuurlijk'. Ze vinden het dus ergens wel logisch en vanzelfsprekend want ze zijn niet anders gewend, maar er spreekt toch ook een soort waardering in door.
Of ze vinden mij gewoon een idioot, dat kan natuurlijk ook
Dat mensen het raar vinden ook. Ze zijn vooral ook verrast als ik na 100 km doortrappen na een douche nog gewoon nog zin in en energie voor een feestje tot in de kleine uurtjes heb. Op de een of andere manier valt het kwartje niet (vanzelf), dat dat juist komt dóór het fietsen. Op twee manieren; endorfinen van de net afgelegde fietstocht, en conditie/gewenning van alle eerder gereden fietstochten.
(06-Jan-2023, 11:18 AM)Willeke_IGKT schreef: Ik snap de anderen op het werk niet die met koud of nat weer meteen de auto pakken.Wat ik hier moeilijk aan vind is c.q. niet aan begrijp, is dat ze het niet vanzelf gaan zien. Ik snap niet hoe dat kan. Een kennis die eerder vergroeid was met z'n Tesla (het gezin had er twéé, een X en een 3) is nu net zo verknocht aan z'n Strömer als ik aan m'n velomobiel. Hij was ooit verrast door mijn reistijd; we reden destijds vaak dezelfde route (~10 km), en toen het een keer iets minder druk was op de weg was hij bijna even snel als ik (hij heeft stoplichten en een druk stuk snelweg, ik heb bromfietspaden en ventweg). Daardoor raakten we aan de praat. Hem in een velomobiel krijgen zat er niet in, en daar zou met z'n conditie van toen ook geen winst in gezeten hebben, maar de speed pedelec ging wel, en - moet gezegd - hij heeft ook wel een fijne (de ST5 mét ABS).
Ik heb geen rijbewijs dus ook geen auto en ik ben nog nooit gesmolten onderweg.
Ze staan liever te krabben, zoeken minuten lang naar een parkeerplek en lopen dan door de regen naar het bedrijf terwijl een regenbroek aandoen thuis een minuutje extra kost.
Het is iemand die intelligent en berekenend is; ondernemer, de beide Tesla's kocht toen het fiscaal voordelig was om dat te doen etc. Toch hebben we wel een aantal keer gepraat voordat hij de stap zette om te gaan proefrijden. Tegenwoordig hebben ze één Tesla minder, fietst hij zonder zeuren door weer en wind, ziet er stukken beter uit (hij "staat wat mooier", en een kilootje of 10-15 eraf denk ik? Als je overgewicht hebt, maar nauwelijks beweegt helpt zelfs fietsen op een E-bike!), zit lekkerder in z'n vel en rijdt hij ook gewoon met de fiets naar klanten.
Op de een of andere manier gaat die fiets zichzelf dus verkopen als je er eenmaal aan begonnen bent. Waarom is - vanaf de auto gezien - het gras dan niet groener aan de overkant?