11-Jan-2023, 11:40 PM
(11-Jan-2023, 10:38 PM)Martin van Mourik schreef:(10-Jan-2023, 06:44 PM)Bart Verbeek schreef:Ik denk dat je met een dergelijk eisenpakket niet uitkomt bij welke ligfiets dan ook, maar eerder bij lichte elektrische voertuigen zoals de Carver (https://carver.earth) of de Squad (https://www.squadmobility.com).
- In- en uitstappen moet veel beter. Natuurlijk zijn alle velomobielrijders jong en atletisch. Of erger nog, oud en atletisch. Maar dat in- en uitstappen lijkt nergens naar. Het lijkt wel een kayak. Ik heb jarenlang kayak gevaren, maar als je omslaat en je kunt er niet uitkomen dan is dat best irritant.
- Je moet een passagier kunnen meenemen. Dat hoeft niet per se ín de velomobiel, dat mag er ook achter. Zolang het er maar cool uitziet.
- Draaicirkel. De draaicirkel moet circa 3 meter 50 zijn. Dat is werkbaar.
- Overzicht. In het begin moest ik erg wennen aan het gebrek aan overzicht over het verkeer op de trike. Na drie jaar voelt het al meer vertrouwd, maar het voelt veiliger op de rechtopfiets. In de velomobiel had ik het gevoel totaal geen overzicht te hebben. Afhankelijk van twee minuscule trillende spiegeltjes zonder de mogelijkheid over mijn schouder te kijken.
- Een velomobiel moet ook een achteruit hebben.
- De naamgeving "velomobiel" is het toppunt van oubolligheid. Als er dan ook nog een ouwe witte man in zit met lang onverzorgd haar, dan wil niemand meer in zoiets aangetroffen worden. Verzin iets vlotters.
De vraag is volgens mij niet "bij welke ligfiets kom je uit?", maar "hoe moet een ligfiets eruit zien wil hij populair kunnen worden?".
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan