16-Jan-2023, 01:23 PM
(16-Jan-2023, 11:23 AM)TimSch schreef:(16-Jan-2023, 11:06 AM)Willeke_IGKT schreef: Misschien blij dat er eindelijk zeil wind was. Ik heb nog nooit genoeg wind voor mijn Whike meegemaakt.
Vandaag ook zonder zeil op gereden.
Nu ben ik al veeeeeel langer een zeiler dan een ligfietser dus deze opmerking verbaast me een beetje. Het waait in Nederland toch bijna altijd? Gisterochtend woei het hier in Groningen zo'n 6 bft, in vlagen heb ik in de tuin hier dik 7 bft gemeten. Als zeiler op water blijf je dan in de haven of gaat met sterk verminderde zeiloppervlakte met de nodige voorzorgsmaatregelen het water op wanneer je geen keuze hebt. (en die keuze heb je, als je het mij vraagt, altijd. Maar dat is een andere discussie )
Begrijp ik nu goed dat dat pas voldoende zou zijn voor een Whike? Want als je niet met een windkrachtje 3/4 op een mooie lentedag met zo´n ding de polder in kunt, vraag ik me serieus af wat het bestaansrecht van de Whike is...
De meeste wegen hier liggen enigszins beschut en 5 Beaufort op zee was niet genoeg om op de weg naar de sluis te zeilen.
Ik moet wel toegeven dat ik er ook niet al te veel moeite voor gedaan heb om de wind te zoeken.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)