09-Feb-2023, 09:30 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Feb-2023, 10:03 PM door Hoekie.
Edit Reason: Aanpassing
)
Nah, het meest efficiënte is 40-80 op brede fietspaden ie rijbanen. Bij voorkeur op rijbanen zoals die in de huidige infrastructuur als snelwegen gedefinieerd zijn. Parallelwegen komen voor nu het dichtst bij in de buurt. Juist bij hogere snelheden komt de efficiëntie van de aero body optimaal tot zijn recht.
Velomobiel + HP + 4KW en morgen is die 80 op die wegen praktijk. Met de huidige infrastructuur is die meer de bottleneck dan een velomobiel het is.
En ja, dat is voor mij nu al regelmatig praktijk van de dag (40-60) Zoals vanmiddag. De QV vindt het heerlijk. Maar ja, wetgeving. Intussen kan je vandaag legaal een auto/motorfiets kopen die >300 kan.
In het kader van efficiëntie en veiligheid zou ik het op rijbanen max 60/80 buiten en max 30/40 binnen de bebouwde kom maken. Het belangrijkst is de doorrij infrastructuur. Open voor ieder vervoersmiddel die minimaal 70% van de plaatselijk geldende max snelheid haalt.
Dan zouden er heel wat ligfietsers/velonauten bij komen (comfort + range ZOveel beter) En daarmee potientiële leden voor de vereniging.
Velomobiel + HP + 4KW en morgen is die 80 op die wegen praktijk. Met de huidige infrastructuur is die meer de bottleneck dan een velomobiel het is.
En ja, dat is voor mij nu al regelmatig praktijk van de dag (40-60) Zoals vanmiddag. De QV vindt het heerlijk. Maar ja, wetgeving. Intussen kan je vandaag legaal een auto/motorfiets kopen die >300 kan.
In het kader van efficiëntie en veiligheid zou ik het op rijbanen max 60/80 buiten en max 30/40 binnen de bebouwde kom maken. Het belangrijkst is de doorrij infrastructuur. Open voor ieder vervoersmiddel die minimaal 70% van de plaatselijk geldende max snelheid haalt.
Dan zouden er heel wat ligfietsers/velonauten bij komen (comfort + range ZOveel beter) En daarmee potientiële leden voor de vereniging.