19-Mar-2023, 10:40 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Mar-2023, 10:43 PM door 365cycle.)
Zo, inmiddels zijn er weer wat kleine wijzigingen aan de Bülk geweest:
Een vizier van HJC dat (nog) minder snel beslaat en waar een ruitenwisser op zit, zo kant en klaar te koop bij Velomobile SH.
Ik heb daar ook meteen een setje spiegels aangeschaft; de kap leunde op de oude spiegels, en die kon ik eigenlijk ook niet meer echt zien met het vizier.
Deze spiegels zitten een stukje verder naar achteren, ik moet ze dus bekijken door de zijruitjes, en heb dus wel een microvezeldoekje nodig om die helder te houden bij vochtig weer.
Er zitten ook LEDjes in de voorkant van de spiegels; zo valt er iets licht op de zijkant van de fiets, en is aan de voorkant de breedte beter in te schatten.
Daarnaast heb ik de bevestiging van het "draadje" aan de kap gemodificeerd, want hoewel het ding zelfs niet stuk gegaan is toen de kap laatst open waaide zie ik het ophangpunt wel steeds verder scheuren. Deze zit nu dus rechtstreeks in de Naca-duct geschroefd, en wel op een iets hoger punt:
De rode pijl wijst van de oude plek naar de nieuwe plek. De gele pijl wijst op de duidelijkste scheur in het ophang-lipje.
Als laatste: Na het grote onderhoud ben ik nog altijd heel tevreden over de Bülk. Het is een comfortabele en schandalig snelle fiets geworden, de versteviging bij de achterbrug heeft 'm veel goed gedaan. Ik ben nog bezig met een uitgebreider vergelijkend stukje proza, komt er nog aan!
Een vizier van HJC dat (nog) minder snel beslaat en waar een ruitenwisser op zit, zo kant en klaar te koop bij Velomobile SH.
Ik heb daar ook meteen een setje spiegels aangeschaft; de kap leunde op de oude spiegels, en die kon ik eigenlijk ook niet meer echt zien met het vizier.
Deze spiegels zitten een stukje verder naar achteren, ik moet ze dus bekijken door de zijruitjes, en heb dus wel een microvezeldoekje nodig om die helder te houden bij vochtig weer.
Er zitten ook LEDjes in de voorkant van de spiegels; zo valt er iets licht op de zijkant van de fiets, en is aan de voorkant de breedte beter in te schatten.
Daarnaast heb ik de bevestiging van het "draadje" aan de kap gemodificeerd, want hoewel het ding zelfs niet stuk gegaan is toen de kap laatst open waaide zie ik het ophangpunt wel steeds verder scheuren. Deze zit nu dus rechtstreeks in de Naca-duct geschroefd, en wel op een iets hoger punt:
De rode pijl wijst van de oude plek naar de nieuwe plek. De gele pijl wijst op de duidelijkste scheur in het ophang-lipje.
Als laatste: Na het grote onderhoud ben ik nog altijd heel tevreden over de Bülk. Het is een comfortabele en schandalig snelle fiets geworden, de versteviging bij de achterbrug heeft 'm veel goed gedaan. Ik ben nog bezig met een uitgebreider vergelijkend stukje proza, komt er nog aan!