21-Mar-2023, 12:42 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Mar-2023, 12:48 PM door 365cycle.)
Je ziet echt vanalles in de spits. Met name de snelweg. Een paar leuke anekdotes:
- alleen in de auto: de dusdanig ontspannen bestuurder dat het bij het inhalen opvalt... om een paar kilometer verder weer door hem ingehaald te worden. Zijn bijrijder zat inmiddels weer rechtop
- in de file tokkelde ik rustig op de middenbaan, toen ik rechts ingehaald werd door iemand die zich aan het scheren was. Met een Philishave zie je wel vaker... maar deze meneer had scheerschuim op z'n wang en was druk in de weer met een open scheermes. De held. Nat is glad!
- ik ben 2x betrokken geweest bij een kettingbotsing op de snelweg. 1 van beide keren was behoorlijk traumatisch; ik reed ~140 km/h, zag direct na een viaduct dat voor me alles stil stond, en al remmend dat de auto's achter me het veel te laat door hadden. Binnen een paar seconden stond ik tussen een hele lading autowrakken, de een nog korter dan de ander. De andere keer stond ik vooraan (op tijd geremd! ), het ging dan ook veel minder hard en was eigenlijk wel grappig; de meneer die me van achteren aanreed verontschuldigde zich, hij had het te laat gezien want hij was de krant aan het lezen. Er lag letterlijk een FD op z'n dashboard
- de directeur bij een bedrijf waar ik lang geleden werkte kon er ook wat van. Ik moest hem ooit volgen naar een werk; een hele opgave want zijn bus was sneller (150 pk vs. mijn 88 pk), en hij stond bekend om z'n pittige rijstijl. Door de ruitjes heen zag ik al dat hij vanalles aan het doen was achter het stuur. Met de collega die bij hem in de bus zat hadden we het er later over; hij was dus aan het bellen met de telefoon tussen oor en schouder geklemd, in de ene hand een broodje in de andere een koffiebeker, en dan met 100-110 km/h over wegen waar we nu nog maar 60 mogen (destijds 80). Hij reed echt nooit schade en ik snap het nog steeds niet. Onverantwoord is het wel - gelukkig heeft hij nu een wat trager leven