03-May-2023, 10:02 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-May-2023, 10:04 AM door 365cycle.)
(03-May-2023, 09:45 AM)pietandringa schreef: Kan ICB dergelijke reparaties declareren bij Velomobilworld of is dat voor eigen rekening?Geen idee, maar ik denk niet dat het uitmaakt. Enige wat belangrijk is, is dat ze niet telkens alle fietsen moeten blijven aanpassen, want het is verhoudingsgewijs erg duur.
De reden dat ik niet denk dat het uitmaakt -> als Velomobile World dit soort zaken financieel moet oplossen, wordt de marge voor dealers kleiner. ICB verdient volgens mij niet keihard aan reparaties, dus een kleine reparatie tussendoor drukt niet gigantisch op de omzet (mits Peter tijd heeft dan dus ).
(03-May-2023, 09:45 AM)pietandringa schreef: Veel verschijnselen kunnen worden benaderd met de normale- of gaussverdeling: https://nl.wikipedia.org/wiki/Normale_verdeling . Ik denk dat jij tot de sterkere ligfietsers/velonauten behoort. Het gros van de velonauten rijdt vaak met een kruissnelheid tussen de 30 en 40 km/h is mijn inschatting. In dat geval maakt het voor de snelheid niet zoveel uit of je in een Quest, DF, Milan (SL of GT), Bülk of Snoek rijdt. Ik snap best dat het ontzettend leuk is om zo hard te kunnen fietsen, maar wil graag een nuancering maken die op de meeste fietsers van toepassing is.Dat klopt maar tot op zekere hoogte c.q. dat is precies waarom ik mijn verslag van gisteren hier deelde.
Ik had gisteren dus een tegenwind van 26 km/h; die wind verandert de rolweerstand niet, maar is wel direct van invloed op de luchtweerstand. Rijd je dan 30, dan heb je de rolweerstand van 30 km/h, maar vanuit de wind gezien rijd je 56 km/h.
Met andere woorden: als m'n vriendin (met een FTP van rond de 110W) in de Bülk zou gaan fietsen met windkracht 4 tegen, zal ze minder tegenwind ervaren dan wanneer ze in een Quest zou rijden.