05-Jun-2023, 01:55 PM
(05-Jun-2023, 12:42 PM)ZoefZoef schreef: Hydraulische remmen.. ik heb er helemaal niets mee. Als je dan toch al remmen van 25 jaar oud heb en een flink gebutst remsysteem zou ik die vervangen door wat moderners. Afhankelijk van je budget wellicht met een gebruikt setje van marktplaats.Ik vind het fantastisch remmen. Heb ze op onze tandem (+ een terugtraprem) en op m'n open tweewielligger. Loopt nooit aan en is prachtig te doseren. Jammer dat het relatief zwaar is.
Dat gezegd hebbende. IK heb hier een trike die weg aan het rotten is voorzien van hydraulisch remmen. Die loopt nu ook aan bij de voorwielen/remmen. Zou me niets verbazen als er wat onderdeeltje wat zijn voorzien van roest. Uit mn hoofd zijn dat Magura Twin remmen.
Als er iemand in de regio Rotterdam - Den Haag is die handig is met hydraulische remmen en die zn remmetje gaat voorzien van vers bloed, zou ik graag meekijken als het op fietsafstand is. Durf het nu zonder ook maar enige ervaring ermee namelijk totaal niet aan om met een hydraulische rem aan de slag te gaan om die bijv. te ontluchten of te voorzien van verse vloeistof.
Heb bij een fiets nog nooit aan de remhydrauliek geklust, maar bij auto's alles gedaan wat eraan te doen valt. Kan wel een keer met je meekijken, nadat ik wat YouTube-studie gedaan heb.
(05-Jun-2023, 12:40 PM)365cycle schreef: Eindelijk weer eens een auto die de moeite waard is. Ik verwacht het niet, maar hoop dat het een hit wordt.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artik...nederland/
(05-Jun-2023, 12:42 PM)ZoefZoef schreef: 12k voor een.. ja, wat is het precies? Het lijkt me een auto'tje voor verwende scholieren in Het Gooi eigenlijk?Twee zitplaatsen, meer dan 200 liter bagage, topsnelheid 90 km/h, actieradius meer dan 200 km met de grootste accu. Dat ding is voor 80% van de bestuurders die ik regelmatig zie op de snelweg (waar ik dan langs rijd over de ventweg) meer dan voldoende. Voor weer 80% van die groep durf ik te wedden dat ze nooit meer nodig hebben.
(05-Jun-2023, 12:42 PM)ZoefZoef schreef: Ziet er op zich wel grappig uit maar meer als reclameobject dan als serieus vervoersmiddel. Tenzij ze massaal door het bedrijfsleven worden omarmd en massaal in de lease terechtkomen met een hele lage bijtelling voor woon-werk doeleinden bijvoorbeeld. Met een gezinnetje lijk je er niet veel aan te hebben. Tenzij je een baby hebt. Als er een kratje bier in past, past er ook wel een maxi-cosi en een pak luiers in.Woon-werkverkeer is juist belangrijk, want zeer regelmatig en vaak de langste afstanden. Hoe vaak moet een gezinnetje verder dan 10 kilometer? Zelfs de gemiddelde autorit is slechts 23 km.
(05-Jun-2023, 01:03 PM)Roepers schreef: Dit is toch de gemotoriseerde variant van wat jij met de Bülk doet?Klopt. Ik besef me ook dat niet iedereen dat kan (ook niet na wat training), en ook ik zou baat hebben bij een tweezitter.