12-Jun-2023, 06:13 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Jun-2023, 06:27 PM door 365cycle.)
Leuk vergelijk, maar ook een DS deint ook niet heftig na. Dat zou 'm juist oncomfortabel maken.
Ze strijken de boel glad, maar da's wat anders. Ik ga in de verdediging m.b.t. hydropneumatische vering, omdat het voor dagelijks bruikbaar weggedrag helaas het beste op de markt was. Zeker doorontwikkeld; het voorbeeldige weggedrag van een Xantia Activa had een behoorlijke lading ongelukken kunnen voorkomen. Die auto's komen qua weggedrag zelfs meer dan 25 jaar nadat ze op de markt kwamen nog prima mee met veel auto's die nu verkocht worden. Niet alleen zoals ze waren toen ze nieuw waren, ook een goed onderhouden Xantia Activa kan dat nu nog. Ze hebben namelijk weinig last van ellende als inzakkende/brekende veren, gare en/of lekkende schokdempers etcetera.
Kon even geen filmpje vinden van de DS onder deze omstandigheden, maar de CX heeft een vergelijkbaar onderstel:
Ze strijken de boel glad, maar da's wat anders. Ik ga in de verdediging m.b.t. hydropneumatische vering, omdat het voor dagelijks bruikbaar weggedrag helaas het beste op de markt was. Zeker doorontwikkeld; het voorbeeldige weggedrag van een Xantia Activa had een behoorlijke lading ongelukken kunnen voorkomen. Die auto's komen qua weggedrag zelfs meer dan 25 jaar nadat ze op de markt kwamen nog prima mee met veel auto's die nu verkocht worden. Niet alleen zoals ze waren toen ze nieuw waren, ook een goed onderhouden Xantia Activa kan dat nu nog. Ze hebben namelijk weinig last van ellende als inzakkende/brekende veren, gare en/of lekkende schokdempers etcetera.
Kon even geen filmpje vinden van de DS onder deze omstandigheden, maar de CX heeft een vergelijkbaar onderstel: