18-Jul-2023, 07:12 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-Jul-2023, 07:13 PM door 365cycle.)
Een velomobiel schrijft in vijf jaar af, zoals de meeste wat prijzigere producten. Tenzij je 'm plat rijdt (zoals ik) zijn ze na het eerste jaar vaak al meer waard dan de waarde op de balans.
KIA kan zeker. Verder, heel oneerlijk, maar MIA is niet van toepassing op een velomobiel, tenzij je een motor in je QV laat bouwen en 'm opvoert (fiscaal dan he ) als E-bakfiets (gezien er 26 sixpacks in passen moet dat kunnen als je het mij vraagt )
Verder zijn er soms fiscale fratsen mogelijk waarmee je onder de bijtelling uit kan komen, als je dat wil zou ik even bij je fiscalist langs gaan en vragen naar de mazen in de wet
Als laatste belangrijk voor als je over wat langere afstanden naar klanten gaat en welkom wil blijven: Twee setjes sportkleding, schone werkkleding, een washandje en een handdoek zijn fijn, een douche is sneller en fijner. Ik vervoer daarnaast m'n laptop in een lichte, waterdichte sleeve met een paar vochtvreters erin (van die SILICA gel). Gaat alweer 40.000 km ofzo goed. In m'n driewielers staat de laptop rechtop langs het achterwiel, maar ik las iets over CAD dus ik vermoed dat jouw laptop daarvoor te dik en te zwaar is in een QV heb je sowieso niet zo'n mooie smalle ruimte waar ie vast in staat (maar héél véél ruimte). Een riempje monteren om de laptop mee vast te zetten en/of een fleecedeken onderin leggen is dan wel een goed idee, van klapperen en rondstuiteren door de bagageruimte worden ze niet beter.
Verder: Tenzij je redenen hebt om HEEL ZEKER te weten dat je een QV wil zou ik de DF, Tuna, Bülk, Strada en Snoek zeker ook een kans geven. Gewoon even een route van 10/15 km uitstippelen en in alle fietsen hetzelfde rondje rijden (voor DF/Tuna/Bülk moet je snel zijn, ze zijn na zaterdag dicht ivm vakantie).
In het ergste geval kies je iets anders en ben je goedkoper uit
KIA kan zeker. Verder, heel oneerlijk, maar MIA is niet van toepassing op een velomobiel, tenzij je een motor in je QV laat bouwen en 'm opvoert (fiscaal dan he ) als E-bakfiets (gezien er 26 sixpacks in passen moet dat kunnen als je het mij vraagt )
Verder zijn er soms fiscale fratsen mogelijk waarmee je onder de bijtelling uit kan komen, als je dat wil zou ik even bij je fiscalist langs gaan en vragen naar de mazen in de wet
Als laatste belangrijk voor als je over wat langere afstanden naar klanten gaat en welkom wil blijven: Twee setjes sportkleding, schone werkkleding, een washandje en een handdoek zijn fijn, een douche is sneller en fijner. Ik vervoer daarnaast m'n laptop in een lichte, waterdichte sleeve met een paar vochtvreters erin (van die SILICA gel). Gaat alweer 40.000 km ofzo goed. In m'n driewielers staat de laptop rechtop langs het achterwiel, maar ik las iets over CAD dus ik vermoed dat jouw laptop daarvoor te dik en te zwaar is in een QV heb je sowieso niet zo'n mooie smalle ruimte waar ie vast in staat (maar héél véél ruimte). Een riempje monteren om de laptop mee vast te zetten en/of een fleecedeken onderin leggen is dan wel een goed idee, van klapperen en rondstuiteren door de bagageruimte worden ze niet beter.
Verder: Tenzij je redenen hebt om HEEL ZEKER te weten dat je een QV wil zou ik de DF, Tuna, Bülk, Strada en Snoek zeker ook een kans geven. Gewoon even een route van 10/15 km uitstippelen en in alle fietsen hetzelfde rondje rijden (voor DF/Tuna/Bülk moet je snel zijn, ze zijn na zaterdag dicht ivm vakantie).
In het ergste geval kies je iets anders en ben je goedkoper uit