01-Aug-2023, 12:00 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Aug-2023, 12:01 AM door 365cycle.)
(31-Jul-2023, 09:22 PM)GerDilven schreef: Ik ben nu ook wel benieuwd of die quest 3 er nog ooit gaat komen, nu deze snelle erbij is gekomen.Ik hoop het eigenlijk wel. De Tuna valt denk ik ook in die categorie, en heeft een hoop te bieden naast de pure snelheidsmonsters. Er is een heel klein beetje snelheid geofferd voor een aantal stevige voordelen; als ik gisteravond gestrand was met een lekke band had ik die in een stortbui en windkracht 7 ECHT niet willen voorzien van een nieuwe binnenband.
Als je in de Tuna een reservewiel meeneemt ben je echt binnen een minuut weer onderweg. Als je geen reservewiel meeneemt, maar een schuimblokje waarop je de carrosserie kan steunen, zou je zo'n 16" wieltje in principe onder de racekap kunnen voorzien van een nieuwe band en - met wat geduld - op kunnen pompen met een klein (eventueel elektrisch) pompje.
Als ik zo'n Tuna koop wordt die om die reden zeker meer in de winter ingezet. I.c.m. de Continentals (en eventueel een vlotte Marathon achter) is het een zeer goed compromis tussen snelheid, betrouwbaarheid en bovenstaande flexibiliteit m.b.t. wisselen van banden.
Die kleine Conti's lopen namelijk ook nog eens ontzettend licht!