19-Sep-2023, 08:43 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Sep-2023, 08:49 AM door Arend-Jan.)
Ik zal hier even een link plaatsen naar mijn 2 berichten op het Duitse forum, met mijn bevindingen met/in de SnoekL
#1, 19 juni
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1574800
#2 (afgelopen zaterdag):
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1603134
Lang verhaal kort: hij verbaast mij in positieve zin qua comfort en pasvorm, is iets groter dan voor mij nodig maar ik kan daardoor wel mooi het schuimdeksel boven mijn knieen meenemen Hij is sneller dan mijn Milan GT, dan de Bülk en dan de W9. En niet alleen bij belachelijke snelheden, ik heb bewust getest bij 45 en 50. Ik ben niet zo explosief sterk als de TS (we rijden best veel samen!) maar ik kan op lange stukken een heel aardig kruistempo aanhouden.
Verder deel ik zijn mening over het belang van efficiëntie, juist voor het rijden van lange tochten. Ok, als je dan echt maar 30 kruist maakt het misschien niet uit, maar als je graag 200+ op een dag rijdt merk je het qua energieniveau/vermoeidheid gewoon heel duidelijk als de ene fiets 15 watt minder nodig heeft dan de ander.
Ik heb ook een QV, (heb geregeld mijn dochtertje achterin mee) en met die fiets voelt kantoor gewoon een stukje verder dan met de GT.
Over de W9, die heb ik bij Elan getest, daarover een verslagje hier:
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1594364
Dit leverde een he-le-boel kritiek op, en leidde er zelfs toe dat DF de ochtend na mijn bericht in de telefoon klom om Elan te bellen. En na een hoop bekvechten op het forum, en het lezen van veel berichten van mensen die daadwerkelijk over een W9 beschikken (en dat zijn er maar 2 of 3) wil ik geen W9, en überhaubt geen fiets van het duo uit Weil.
Ow, nog over 3dprinten en spiegels met lampen: ja, aanrader. Ik heb zelf spiegelkappen gemaakt voor op de GT, met goede speed-pedelec-lampen erin en dat verhoogt je zichtbaarheid behoorlijk
#1, 19 juni
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1574800
#2 (afgelopen zaterdag):
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1603134
Lang verhaal kort: hij verbaast mij in positieve zin qua comfort en pasvorm, is iets groter dan voor mij nodig maar ik kan daardoor wel mooi het schuimdeksel boven mijn knieen meenemen Hij is sneller dan mijn Milan GT, dan de Bülk en dan de W9. En niet alleen bij belachelijke snelheden, ik heb bewust getest bij 45 en 50. Ik ben niet zo explosief sterk als de TS (we rijden best veel samen!) maar ik kan op lange stukken een heel aardig kruistempo aanhouden.
Verder deel ik zijn mening over het belang van efficiëntie, juist voor het rijden van lange tochten. Ok, als je dan echt maar 30 kruist maakt het misschien niet uit, maar als je graag 200+ op een dag rijdt merk je het qua energieniveau/vermoeidheid gewoon heel duidelijk als de ene fiets 15 watt minder nodig heeft dan de ander.
Ik heb ook een QV, (heb geregeld mijn dochtertje achterin mee) en met die fiets voelt kantoor gewoon een stukje verder dan met de GT.
Over de W9, die heb ik bij Elan getest, daarover een verslagje hier:
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1594364
Dit leverde een he-le-boel kritiek op, en leidde er zelfs toe dat DF de ochtend na mijn bericht in de telefoon klom om Elan te bellen. En na een hoop bekvechten op het forum, en het lezen van veel berichten van mensen die daadwerkelijk over een W9 beschikken (en dat zijn er maar 2 of 3) wil ik geen W9, en überhaubt geen fiets van het duo uit Weil.
Ow, nog over 3dprinten en spiegels met lampen: ja, aanrader. Ik heb zelf spiegelkappen gemaakt voor op de GT, met goede speed-pedelec-lampen erin en dat verhoogt je zichtbaarheid behoorlijk