26-Sep-2023, 07:29 PM
(26-Sep-2023, 06:27 PM)Wim -de roetsende schreef: Het advies waarvan je wist dat het zou komen:
Begin aub rustig aan. Neem de tijd. Bouw je conditie en je fietsspieren eerst op.
In een vm kun je ongelooflijk veel kracht zetten. Doe het niet, fiets op souplesse.
Volgens mij heb je het advies om de afgelopen tijd veel te gaan fietsen niet helemaal opgevolgd
Ga dus eerst deze vm ontdekken. Het fenomeen ligfietsen is nieuw voor jou en met een vm rijden is echt niet zo simpel als het lijkt.
Geniet er vooral van.
Hier sta ik volkomen achter. Een loper is nog geen fietser en een langzame opbouw in snelheid en afstand is wijs. Zelf had ik een jaar inrijden in gedachten om een beeld te krijgen van wat zo'n vm kan. Ik denk dat ik er nu na bijna 9 maanden wel kan zeggen dat het voor mij een goede beslissing is geweest en dat ik veel meer snelheid heb dan ik had verwacht. Hoe het in de winterdagen zal zijn is nog even afwachten.
Ik verwacht voor Hardloper ook dat hij binnen een jaar wel de snelheid in de fiets kan krijgen. Daarom schreef ik het voorgaande (dat hij binnen een jaar wel een speed-pedelec zou inhalen), wetende dat zijn loopconditie goed is. Er moet dus gebouwd worden aan fietsconditie en gevoel voor de fiets zodat de kracht ook omgezet kan worden in snelheid. Ik heb een redelijke fietsconditie en een oude model WAW. De snelheid is voor mij nooit een uitgangspunt geweest, maar op dagen als dit is het zeker een geweldige kik. Als het mij lukt, verwacht ikdat iemand die een goede basisconditie heeft, een QV en een plezier in hoge snelheid, als hij zich niet forceert ook die snelheidservaring zal beleven binnen een jaar.