08-Oct-2023, 05:37 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Oct-2023, 09:26 PM door Tegelfanaat.)
Ik heb de Snoek specifiek voor het rijden van brevetten dus over "dagelijks gebruik" kan ik weinig zeggen.
Bergingsruimte: ik ben in een week met een compacte kampeeruitrusting naar Parijs gereden. Mooi weer, als het echt had geregend waren m'n spullen nat geworden. Al je echt iets wilt moet je iets maken om spullen voor de wielkasten te kunnen stouwen. Snoek-L heeft meer ruimte.
Veergedrag: dramatisch. Totdat ik rondom zachte veren geïnstalleerd kreeg (ik weeg 60kg), het is nu ok. De Snoek is nog steeds geen liefhebber van klinkers, gravel, boomwortels of kasseien maar ik stuiter nu niet meer alle kanten op (kasseien zijn nog steeds k*t).
Ik ben geen racer, ga met de Snoek wel een stuk harder de bocht om dan op een gewone fiets; voelt erg betrouwbaar, ook met de zachte veren. Ik heb 'm in het begin op z'n kant gelegt in zo'n korte chicane van een fietspad dat een weg van rechts kruist, je moet wel weten wat je doet
Zelden last van verkeersdrempels, maar natuurlijk wel net al ik bij mij thuis wegrijdt... Frankrijk was ook een stuk erger dan Nederland. Het is een specifieke plek onder de neus, en volgens Eva is de Snoek-L op dit punt verbetert.
In de stad: als je de hoofdrijbaan volgt prima. Brede fietspaden ook ok. Smalle fietspaden met haakse bochten moeilijk tot onmogelijk. In z'n algemeenheid kun je rotondes beter (stuk sneller) via de hoofdrijbaan doen en dan later (hopelijk) weer ergens naar het fietspad steken.
Blijft een enorme fun-factor hebben En, uiteraard zeer persoonlijk, vind ik het de meest elegant gelijnde VM die er momenteel rondrijdt (het oog wil ook wat...)
Bergingsruimte: ik ben in een week met een compacte kampeeruitrusting naar Parijs gereden. Mooi weer, als het echt had geregend waren m'n spullen nat geworden. Al je echt iets wilt moet je iets maken om spullen voor de wielkasten te kunnen stouwen. Snoek-L heeft meer ruimte.
Veergedrag: dramatisch. Totdat ik rondom zachte veren geïnstalleerd kreeg (ik weeg 60kg), het is nu ok. De Snoek is nog steeds geen liefhebber van klinkers, gravel, boomwortels of kasseien maar ik stuiter nu niet meer alle kanten op (kasseien zijn nog steeds k*t).
Ik ben geen racer, ga met de Snoek wel een stuk harder de bocht om dan op een gewone fiets; voelt erg betrouwbaar, ook met de zachte veren. Ik heb 'm in het begin op z'n kant gelegt in zo'n korte chicane van een fietspad dat een weg van rechts kruist, je moet wel weten wat je doet
Zelden last van verkeersdrempels, maar natuurlijk wel net al ik bij mij thuis wegrijdt... Frankrijk was ook een stuk erger dan Nederland. Het is een specifieke plek onder de neus, en volgens Eva is de Snoek-L op dit punt verbetert.
In de stad: als je de hoofdrijbaan volgt prima. Brede fietspaden ook ok. Smalle fietspaden met haakse bochten moeilijk tot onmogelijk. In z'n algemeenheid kun je rotondes beter (stuk sneller) via de hoofdrijbaan doen en dan later (hopelijk) weer ergens naar het fietspad steken.
Blijft een enorme fun-factor hebben En, uiteraard zeer persoonlijk, vind ik het de meest elegant gelijnde VM die er momenteel rondrijdt (het oog wil ook wat...)
randonneur en verzamelaar van tegels zonder spreuken; rijdt sinds april 2023 in een Snoek