15-Oct-2023, 07:01 PM
Een van de voordelen is dat ik met 160mm crank kan gaan rijden, mijn Milan SL heeft nu 140mm.
Grootste voordeel is de veel energie zuinigere aandrijving/kettinglijn.
Vooral te merken tijdens het klimmen, dan valt het aerodynamisch voordeel weg, maar de verkeerde kettinglijn blijft, en die vraagt meer energie, vooral bij het klimmen, omdat je meer met vermogen fietst.
Wie ooit bedacht heeft dat een ketting onder de stuurtunnel door moet, die heeft het nog niet begrepen.
Een rechte ketting is energie zuinig, hoe meer hoeken in een ketting zitten door rollen, hoe meer energie je verliest.
En de modellen van velomobiel hebben allemaal de kettingloop met zo weinig mogelijk hoeken, dus tel uit je winst.
Grootste voordeel is de veel energie zuinigere aandrijving/kettinglijn.
Vooral te merken tijdens het klimmen, dan valt het aerodynamisch voordeel weg, maar de verkeerde kettinglijn blijft, en die vraagt meer energie, vooral bij het klimmen, omdat je meer met vermogen fietst.
Wie ooit bedacht heeft dat een ketting onder de stuurtunnel door moet, die heeft het nog niet begrepen.
Een rechte ketting is energie zuinig, hoe meer hoeken in een ketting zitten door rollen, hoe meer energie je verliest.
En de modellen van velomobiel hebben allemaal de kettingloop met zo weinig mogelijk hoeken, dus tel uit je winst.