29-Oct-2023, 06:19 PM
(21-Oct-2023, 06:56 AM)Wim -de roetsende schreef: Welkom op dit forum Heijboer.
Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.
Met dat laatste ben je al goed begonnen.
'Rug-aan-rug' bedoel je daarmee direct na elkaar?
Zijn er nog meer opvallendheden of eigenschappen van de Snoek-L die goed, mooi, praktisch, nuttig, enz. of juist twijfelachtig, onafgewerkt, enz. waren?
Ik ben 1.77m (meestal tenminste) en paste ook net/echt niet in de Snoek. Een recordpoging zat er voor mij zelfs niet in. Ik moest mijn schouders naar voren vouwen om er goed in te passen en daardoor kon ik er echt mijn kracht niet in kwijt. Als ik diep wilde inademen, dan moest eigenlijk de body een paar centimeters breder worden. En dat lukte niet.
Ja, lezen doe ik al jaren, maar het inloggen om te reageren was tot heel recent dan weer net een stap te veel.
'Rug-aan-rug' was inderdaad een onbedoeld "aangenaam anglicisme". Direct na elkaar inderdaad, of zelfs even in de één en dan in de andere en weer terug.
Over goed/mooi/ enzovoorts:
Wat mensen als 'minder' zouden kunnen ervaren is dat de Snoeks niet de gelikte carbonconstructie van de Bülk hebben die het bovendek met de trapasboom verbindt. Voor een Questrijder ziet de aluminium trapasbuis er vertrouwd uit en die dient nu ook heel prettig als luchttoevoer.
Als je houdt van veel ruimte vóór je dan is een Tuna misschien een betere keus maar het is in de Snoek-L ruimer dan in een Bülk.
Van mij zou de stuurstang iets langer mogen zijn (nu zat ik soms met mijn bovenbenen tegen het stuur) maar ik begrijp van Allert dat daar wat aan gedaan wordt.
Instappen gaat wat moeilijker dan in m'n Quest maar makkelijker dan in een DF. Wel moest ik het laatste stukje (ook in de L) mijn schouders even draaien. Maar waar dat in de Snoek maar nét ging, vond ik dat in de Snoek-L niet storend voor dagelijks gebruik.
De vorm van het 'gat', iets lager aan de zijkanten dan in een Quest, vond ik prettig.
De stoel is op dezelfde manier opgehangen als in de Tuna en door middel van 'toeclipsriempjes' makkelijk en snel in hoogte te verstellen. De ophanging aan die riempjes is gelukkig zo dat die niet meteen van de stoel loslaten als je de stoel iets optilt.
Linksachter is voldoende ruimte voor de forens-tas met laptop en lunch e.d., iets minder dan de Quest maar ruim voldoende.
Vergeleken met een Quest (op 40mm voorbanden) is manoeuvreren in de Snoek-L makkelijker, ik kon kleinere bochten draaien (ja, ik moest ergens keren).
Rijden: hobbels en drempels kwamen voor mijn gevoel minder hard door dan in Tuna en Bülk, een beetje vergelijkbaar met mijn Quest.
Met die Quest ben ik erg gelukkig maar sneller gaan met hetzelfde vermogen is natuurlijk altijd nóg leuker.
Al met al werd ik erg blij van de fiets. En ik vind hem van de recente velomobielen de mooiste.