18-Nov-2023, 05:39 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-Nov-2023, 05:45 PM door ZoefZoef.)
(18-Nov-2023, 04:30 PM)Gideonaut schreef: Ondanks m'n dummy GoPro ben ik vandaag toch van de weg gereden, met opzet ook, de oude man in zn pickup truck vond dat ik met mn kutfiets gewoon op het fietspad moest fietsen, maar toen ik de boel wou gaan filmen ging die weer snel vloekend zn auto in.
Fiets gelukkig in orde, ik denk alleen een slag in het wiel en een gebogen spatbord en de GoPro foetsie. Maar ik heb snel een foto kunnen maken van zn nummerplaat en ga vanavond als ik thuis ben officieel een klacht indienen.
Mag hopen dat die klacht een officele aangifte bij de politie is en dat je 'm aansprakelijk gaat stellen voor de schade en nu wel een echt camera'tje gaat kopen. Die kosten maar een paar knaken tegenwoordig.. Is je dummy-camera gejat door de man? Zoja, ook aangifte van diefstal doen.
Hoe precies ben je van de weg gereden? Moedwillig schrijf je, maar is dat dat je gedwongen eraf werd geduwd met een tikje de auto, of is het zonder fysiek contact met de auto. Als het met fysiek contact tussen jouw velomobiel en de auto is geweest, valt het sowieso onder aanrijding. Anders is eht denk ik wat lastiger strikt juridisch gezien.