28-Jan-2024, 12:41 PM
Welkom hier,
Ik heb jaren lang met diverse open ligfietsen geforensd. Veel Barons, laag, snel maar toch ruimte voor iets dikkere bandjes, 32 mm. Ook zit je daar net iets verder van het voorwiel af, waardoor je iets minder nat en vies wordt als op een M5 lowracer. Op alle lowracers moet je toch wel iets anders aan als het nat is, heoft het niet eens te regenen.
Ik heb ook een m5 20-20 als forens fietsje gehad. Dat was ook een erg lekker fietsje. Door Henk Elzinga was de demper al iets ingekort, dus wat verder achterover, ook een smal stuurtje net als op de lowracer. Verder 18 spaaks 451 wielen met de hoge m5 velgen. Was een lekker lichte ligfiets, ca 13 kg. Met 57-39 een compact chrankstel voor kleine wieltjes. 57-11 was precies goed voor topsnelheid op het vlakke. Brommertje inhalen in de afdaling van de brug over het Amsterdam Rijnkanaal. (was toen wel 20 jaar jonger) Lekker kort en compact is ie ook.
Ik heb jaren lang met diverse open ligfietsen geforensd. Veel Barons, laag, snel maar toch ruimte voor iets dikkere bandjes, 32 mm. Ook zit je daar net iets verder van het voorwiel af, waardoor je iets minder nat en vies wordt als op een M5 lowracer. Op alle lowracers moet je toch wel iets anders aan als het nat is, heoft het niet eens te regenen.
Ik heb ook een m5 20-20 als forens fietsje gehad. Dat was ook een erg lekker fietsje. Door Henk Elzinga was de demper al iets ingekort, dus wat verder achterover, ook een smal stuurtje net als op de lowracer. Verder 18 spaaks 451 wielen met de hoge m5 velgen. Was een lekker lichte ligfiets, ca 13 kg. Met 57-39 een compact chrankstel voor kleine wieltjes. 57-11 was precies goed voor topsnelheid op het vlakke. Brommertje inhalen in de afdaling van de brug over het Amsterdam Rijnkanaal. (was toen wel 20 jaar jonger) Lekker kort en compact is ie ook.