04-May-2024, 10:11 PM
(04-May-2024, 08:24 PM)Jeroen S schreef: Gideonaut, ik zie je bericht nog over de WAW symetrisch op zijn wielen krijgen. Er staat mij een hardnekkig gerucht bij dat de oudere Belgische waw's niet helemaal symetrisch zijn. de wielkasten zouden niet helemaal op de juiste plek zitten. Ik zou je aanraden om ook wat controle metingen te doen, Bijvoorbeeld naar de rand van de body ofzo.
Klopt, hier ben ik ook achter gekomen, iemand die ze vroeger gebouwd heeft met/bij FietserBE heeft dit ook gemeld. De oudjes zijn echt nog met de hand in elkaar ge'macgyverd, beide wielkasten zijn totaal verschillend, niet alleen in hoogte maar ook kwa vorm, en in mijn geval was het instapgat aan de rechterkant 1cm lager dan aan de linkerkant, dit zorgde ervoor dat aan 1 kant mijn schouder tegen de verdikte rand van het instapgat zat gedrukt en de bij de andere kant zat hij er net onder en drukte de rand van boven op mn schouder.
Maar dit heb ik allemaal opgelost, wielkasten zijn zoveel mogelijk geschuurd en gelamineerd en het instapgat heb ik eruit gezaagd en een nieuwe in gemaakt, moet alleen nog een laag carbon over om een mooie gladde rand te krijgen, dat is met aramide nogal moeilijk te doen. En ik heb hem iets hoger van de grond kunnen krijgen door alle washers/spacers te vervangen door een rubber deurstopper dopje van de praxis, maar liep al snel tegen het probleem aan dat er niet genoeg draadeind overblijft om de 2 boutjes er weer op te krijgen, heb er nu maar 1 boutje op, hopelijk zorgt dit niet voor problemen.
Ik ben trouwens ontzettend jaloers op je GT en dat je zomaar effies instapt en het halve land doorfietst!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron