03-Jun-2024, 11:02 PM
Ik ben blij omdat ik van donderdag op vrijdag een overnighter met de Milan heb gedaan. Na het avondeten vertrokken, ergens in een rustig bos in Duitsland mijn tarpje gespannen nog wat bij gegeten en heerlijk geslapen. In Duitsland mag je niet kamperen in een gesloten tent in het bos en zeker niet in een natuurgebied. Ik zat dus in een gewoon bos onder een tarp en was bezig met herstellen van de inspanning van de dag ervoor. Je mag in Duitsland ook na zonsondergang in het bos. Voor mensen met interesse in het Bundeswaldgesetz en de verschillende invullingen daarvan kan ik aanraden het Youtube kanaal einmannimwald van Ben Tuxen op te zoeken. Ben niet bijna opgegeten door wolven, heb wel een marter gespot in het bos, ben ook niet beschoten vanuit de nabijgelegen jachthutten en als daar een jager naartoe was gegaan, dan was ie over mij gestruikeld. Nog een stukje primitiever als kamperen, maar zo af en toe vind ik het heel leuk.
De volgende dag al heel vroeg wakker en dus een met een flinke omweg naar huis. Ben nog in Haltern am See beland en ben in het natuurgebied vlakbij nog naar de zendmast gegaan, een stukje met de fiets op een bosweg, tot die zulke plassen vertoonde dat ik een kano nodig had. De rest gewandeld. Was toch zo'n 145 meter hoog die bult. Heel erg rustig daar in die hoek, kleine plaatsjes, heel weinig verkeer. Via Winterswijk terug naar huis, nog even bij Ace gekeken.
Het fietsen ging lekker, wel wat langzamer, maar het glooit daar ook best een beetje. Vals plat. Heb ook veel gegeten, kaasbollen, van die ontbijtkoek repen, mueslirepen, nootjes, ergens voor de lunch een kwart Turks brood met de Duitse versie van een broodje gezond (remoulade, ham, kaas, krautsalat) gegeten met een halve liter vruchtensap. Dat bleek een goede keuze. Ben een beetje vergeten de teller op nul te zetten voor ik thuis weg ging, en toen ik de volgende ochtend weer weg reed ook. Zal zo'n 150-200 km geweest zijn alles bij elkaar.
En vandaag ging die fiets zonder die extra kilo's ineens een stukje harder.
De volgende dag al heel vroeg wakker en dus een met een flinke omweg naar huis. Ben nog in Haltern am See beland en ben in het natuurgebied vlakbij nog naar de zendmast gegaan, een stukje met de fiets op een bosweg, tot die zulke plassen vertoonde dat ik een kano nodig had. De rest gewandeld. Was toch zo'n 145 meter hoog die bult. Heel erg rustig daar in die hoek, kleine plaatsjes, heel weinig verkeer. Via Winterswijk terug naar huis, nog even bij Ace gekeken.
Het fietsen ging lekker, wel wat langzamer, maar het glooit daar ook best een beetje. Vals plat. Heb ook veel gegeten, kaasbollen, van die ontbijtkoek repen, mueslirepen, nootjes, ergens voor de lunch een kwart Turks brood met de Duitse versie van een broodje gezond (remoulade, ham, kaas, krautsalat) gegeten met een halve liter vruchtensap. Dat bleek een goede keuze. Ben een beetje vergeten de teller op nul te zetten voor ik thuis weg ging, en toen ik de volgende ochtend weer weg reed ook. Zal zo'n 150-200 km geweest zijn alles bij elkaar.
En vandaag ging die fiets zonder die extra kilo's ineens een stukje harder.