27-Jun-2024, 01:30 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Jun-2024, 02:43 PM door Snoek043.)
(25-Jun-2024, 12:54 PM)Arend-Jan schreef: [quote="Snoek043" pid='49459' dateline='1719235521']Bij mijn Milan GT gaf vizier open of dicht een vrij duidelijk verschil in snelheid (of bij bepaalde snelheid dus in vermogen). Een rem parachute klinkt dramatisch, maar met de klep open ben je de winst van de kap weer kwijt. Ja, zoveel maakt het wel uit! Heb dat in mijn oude Quest ook gemerkt.
Het overzicht in de Snoek blijft gewoon top, al heb ik wel spijt van de nacaduct die ik niet heb gekozen (kan ik wel nog laten installeren door velomobiel.nl). Als het iets warmer wordt, zet ik het vizier al snel een stuk open. Sommige Duitsers zeiden me dat dit een parachute-effect creëert, maar dat lijkt me overdreven. De voorzijde van de Snoek is volledig dichtgemaakt met tape (het gedeelte aan de lichten en het grotere gat vooraan). Vooral als het kouder is, gaf dit al een enorm verschil. En ik ben ervan overtuigd dat diit een positief effect heeft inzake de snelheid.
Gaten dichtmaken aan de voorzijde zeg je dat het bij kou en enorm verschil maakte, en dat je ervan overtuigd bent dat het een positief effect heeft op snelheid. Kortom: jouw opmerking over dat hele duidelijke verschil ging over temperatuur en niet over snelheid, begrijp ik. Ja, dat is nogal logisch, dat dat veel uitmaakt.
Bij mijn QV rij ik in de winter met een dicht voetengatdeksel en zodra het weer boven de 5 graden komt gaat het deksel met gaten er weer terug in (anders heb ik het al heel snel te warm).
Ik zeg nochtans duidelijk dat ik overtuigd ben dat het dichtmaken van de gaten een positief effect heeft op de snelheid. Het staat er gewoon letterlijk, maar goed. Beide dus, temperatuur én snelheid. In Aldenhoven hebben verschillende rijders die gaten trouwens dichtgeplakt, rijders met een Milan SL o.a.
Wat het vizier betreft staat deze maar een beetje open, dit valt eenvoudig te regelen. De luchtstroom die daar binnenkomt is minimaal. Wat de snelheid betreft verlies ik dan ook nooit het volledige voordeel van de kap, vooral bij snelheden tussen de 50 en 65 km/u is het verschil enorm. En ik rijd ook al jaren met de Snoek dus kan perfect vergelijken.