17-Jul-2024, 07:29 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-Jul-2024, 07:35 AM door bucovaina.)
(16-Jul-2024, 10:05 PM)Dharm2004 schreef: He de velo is net een tank;-) fijn dat het goed is afgelopen.
Deze ochtend reed ik er weer voorbij maar dan in de andere richting. Ik was bergop voorbij gestoken door een Stromer en daarvoor nog door een dame op een gravel bike. Normaal gezien was ik ze niet meer tegen gekomen maar dit stukje modder is blijkbaar zo diep dat ze er beiden niet al fietsend door durfden, ik ben ze opnieuw voorbij gestoken, los door de modder gereden, wel 10km/h trager dan gisteren gegaan en wederom helemaal scheef gegaan, wel minder scray dan gisteren . Bergop heeft de Stromer me weer ingehaald en op de top erna stond ik weer samen met de dame op de gravel bike aan het stoplicht.
Dan bedenk ik me altijd, er moest maar eens 10 minuten zoveel modder op de rijbaan liggen, er was al lang moord en brand geschreeuwd, maar op een fietspad is het allemaal best. Live with it.
(17-Jul-2024, 12:06 AM)365cycle schreef: Wees voorzichtig bucovaina! Dit is het moment dat je blijkbaar wat meer lef begint te krijgen.
De achterband eens kritisch bekijken is mogelijk ook de moeite waard.
Ja ik dacht meteen aan die curve van jou . Ik begin wat veel lef te krijgen, tijd om toch wat rustiger aan te doen.
Op hoeveel profiel ik nog heb of bandenspanning? Bandenspanning heb ik overlaatst nog gecheckt.
Ik merk wel dat de achterband (naar mijn mening) wal vaak een stapje opzij zet. Ook bij bijv. betonbaantjes rechtdoor als het wegdek wat scheef ligt merk ik het. Het is niet veel op zo'n momenten en ben het wel gewoon, maar ik denk toch elke keer dat de achterband van de Quest best een drama queen is.