23-Jul-2024, 08:07 AM
(23-Jul-2024, 07:54 AM)Boyd Maduro schreef: Omdat ik gisteravond op weg naar huis, ter voorbereiding op de race in ter Apel, in Assen een paar rondjes over de wielerbaan heb gereden met mijn Snoek. Omdat in Ter Apel de bochten vrij scherp zijn was het idee om gecontroleerd iets meer feeling te krijgen van hoe de snoek zich gedraagt rondom de maximale bocht snelheid. Conclusie: Snoek kan héél wat sneller door de bocht dan de QuestXS (dùh) de max is nog niet gevonden
Naar aanleiding van mijn bovenstaande bericht in "vandaag ben ik blij" het volgende: Snelheid begon hoog genoeg te worden dat ik het verstandig vindt om eerst nog maar even wat extra informatie in te winnen.
Dus, voor degenen die met de snoek hard door de bocht gaan (van AJ bijvoorbeeld) wat is jullie ervaring qua controleerbaar heid bij het lichten van een wiel? Gaat dat relatief rustig of schiet die ineens omhoog? Hoe pak je compenseren aan? Voel je echt dat het wiel omhoog komt of is dat meer iets dat je merkt als je weer neerkomt of als anderen het zeggen.
Voor de duidelijkheid: ik heb met mijn QuestXS vaak zat een bocht op twee wielen gereden, maar merk dus dat de Snoek zich heel anders (in ieder geval onder de max veel fijner) gedraagt.
Boyd - wil in races minder tijd verliezen in bochten - Maduro