23-Jul-2024, 01:51 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Jul-2024, 01:53 PM door Arend-Jan.)
Mijn advies: ga het ergens oefenen.
Zodat als het een keer ongepland gebeurt, je het direct doorhebt en automatisch correct reageert.
Mijn gevoel: de SnoekL gaat eerder op twee wielen dan de Milan GT deed, maar doet dan wel iets rustiger. Niet zo gek ook..
De Quest ging nog rustiger/makkelijker (maar ook nog flink wat eerder al).
Ik heb dat nu zo vaak gehad (en meestal bewust) dat ik het vrij goed kan inschatten/voorspellen wanneer hij gaat liften.
Compenseren is heel eenvoudig: stuur ietsje terug bewegen...
Remmen helpt niet/te laat, maar met het stuur vergroot je direct de bochtstraal en dan komt het wiel direct weer naar beneden
Met de QV gaat het trouwens ook, maar dat moet je bij nat wegdek echt niet opzoeken want hij kan dan ook achter uitbreken in plaats van twee wielen lichten, en dat uitbreken is veel moeilijker om snel genoeg op te vangen
Zodat als het een keer ongepland gebeurt, je het direct doorhebt en automatisch correct reageert.
Mijn gevoel: de SnoekL gaat eerder op twee wielen dan de Milan GT deed, maar doet dan wel iets rustiger. Niet zo gek ook..
De Quest ging nog rustiger/makkelijker (maar ook nog flink wat eerder al).
Ik heb dat nu zo vaak gehad (en meestal bewust) dat ik het vrij goed kan inschatten/voorspellen wanneer hij gaat liften.
Compenseren is heel eenvoudig: stuur ietsje terug bewegen...
Remmen helpt niet/te laat, maar met het stuur vergroot je direct de bochtstraal en dan komt het wiel direct weer naar beneden
Met de QV gaat het trouwens ook, maar dat moet je bij nat wegdek echt niet opzoeken want hij kan dan ook achter uitbreken in plaats van twee wielen lichten, en dat uitbreken is veel moeilijker om snel genoeg op te vangen