26-Jul-2024, 02:48 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Jul-2024, 02:52 PM door 365cycle.)
(26-Jul-2024, 11:17 AM)Jeroen S schreef: Heren, ik denk dat er wat dingetjes in het vergelijk over het hoofd gezien worden. Vooral ook de route die Peter aflegt, de hoeveelheid stoplichten, verplichte stoppen, vertragende urbane infrastructuur in vergelijk met de mensen die in het westen van ons land wonen.Denk dat dat meevalt, maar mogelijk mis je wat stukjes context: O.a. AJ's wetenschappelijke inslag, en het feit dat hij de 24u race in Sneek met de demo Snoek L van velomobiel.nl gereden heeft (die ook specifiek voor dat doel door hem opgehaald is). Daarnaast hadden we het er in priveberichten al even over; In Twente is 42 km/h kruisen op veel plaatsen gelijk aan 41,9 km/h gemiddeld, maar zelfs als je op kruissnelheid vergelijkt is er nog een duidelijk verschil.
(26-Jul-2024, 11:17 AM)Jeroen S schreef: Verder weet ik dat Peter zeer nauwkeurig is in de instelling van de sporing van zijn VM, Ik vermoed dat ook de Snoek is omgebouwd naar links-rechts draaiende kogelkopjes? Ook daarin kunnen heel veel wattjes verdwijnen. Ook als je er maar 1 draai naast zit.Kogelkopjes zijn een mooie verbetering en m'n mierenneukerige kant juicht dat soort innovaties alleen maar toe, maar de realiteit is wel dat het marginal gains zijn, ergens op de schaal tussen hogere carbon aero wielen en een aero fietscomputermount op een wielrenfiets.
Als de fijnafstelling van deze kogelkopjes al 30W verschil zouden maken, had ik met de Bülk niet meer via Sneek naar Dronten kunnen rijden; ik heb die dag 270 vlotte kilometers afgelegd (ff opgezocht: 36,9 km/h @ 199W) met ergens tussen een halve en een hele centimeter uitspoor.
Ik zou het verschil eerder zoeken in een niet goed gekalibreerde en/of opgeladen powermeter, en ook daar geef ik het voordeel van de twijfel aan AJ. Niet omdat ik hem nou zo lief vind, maar omdat:
- zijn vermogens altijd wel min of meer overeenkomen met wat ik met mijn powermeters (drie sets die onderling geen voor mij meetbare afwijking hebben) meet;
- hij zijn vroegere Milan GT vergeleken heeft met de Bülk, de Snoek L en de W9, en dat per concurrent op dezelfde dag gedaan heeft met dezelfde powermeter.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.