11-Sep-2024, 03:54 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Sep-2024, 03:55 PM door 365cycle.)
(11-Sep-2024, 03:39 PM)ZoefZoef schreef: Zie het zaterdag wel. Waar ik nu mee zit is de navigatie en de verlichting. Zou zomaar kunnen dat ik 10-12u onderweg ga zijn.Dan fiets je vantevoren ff hierlangs, leen je de Wahoo ELEMNT. Denk dat ie voor 12u een powerbankje nodig heeft, maar zolang het ding stroom krijgt vertelt ie je precies waar je links en waar je rechts moet. Vantevoren wel ff een goeie route brouwen met bijvoorbeeld Brouter.
Oh en verlichting hoeft overdag niet aan
(11-Sep-2024, 03:39 PM)ZoefZoef schreef: Die 200km haal ik wel, maar je moet me achteraf pas vragen hoe.. Met de andere quest wist ik echt niet meer hoe ik erin moest zitten aan het einde van de rit en was het tempo compleet weg..Stoel vantevoren goed afstellen en ketting op de juiste lengte maken is de moeite. Daarnaast is het moeilijkste aan zo'n lange rit... het begin.
Nieuwe fiets, rijdt lekker, dat is genieten en dan wil je lekker rijden, toch?
Niet doen. Bij voorkeur gebruik je een hartslagmeter en houd je 'm bijvoorbeeld op maximaal 120 bpm bij kruissnelheid, en 125 bpm bij optrekken.
Bij mijn eerste keer 320km rijden heb ik precies die tactiek aangehouden (met een iets hogere hartslag); in het begin reed ik voor m'n gevoel tergend traag, na 280 km voelde ik dat als ik harder zou gaan trappen ik kramp zou krijgen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.