22-Sep-2024, 10:27 AM
(22-Sep-2024, 10:12 AM)Wim -de roetsende schreef:(21-Sep-2024, 09:36 PM)bucovaina schreef: Ik ben het aan het zien, hij zegt daar op 07:00 min dat als je 150W trapt, dat je 50km/h kan aanhouden ... . Euh wacht, krab ik toch even van achter mijn oren ... Is dat niet wat optimistisch? Mijn assioma pedalen heb ik gecalibreerd en 50km/h haal ik nooit op vlak met de Buelk aan 150W. Ik zou eerder zeggen dat je voor 50km/h te rijden je ruim over de 200W moet trappen.
EDIT: en nu vallen de open wielkasten me ook op. 50km/h met 150W lijkt me echt wel moeilijk dan.
Verder wel fijn om te zien!
De heer DF beweert zelfs met 100W 50km/u te kunnen rijden, als ik het goed heb onthouden. Ik ga even zoeken of ik het op het Duitse Forum kan vinden. --> gevonden. Zie hieronder.
Edit:
De heer DF beweert hier zelfs met 80Watt in de W9 50km/u te kunnen rijden.
Met zijwind is de W9 volgens hem nog 25-30% efficiënter dan de W9s.
Terwijl ik ook vaak gelezen heb dat hij beweert dat de W9s superieur is.
Vertaalde tekst:
Wel werden Nikis Df, This W9s en de Grey W9s gemeten, met bijzondere resultaten. Allemaal tegelijkertijd, op dezelfde plek. Correcte metingen dus. Maar op het moment van de meting stond er echt een duidelijke zijwind. Ik ken de waarden niet tot op de komma, ze zijn
op voorhand niet belangrijk. De metingen waren top. Dit ging over het vergelijken van de VM's.
Niki gebruikte de meeste watt. Dan Ritchey in de W9's. Voor mij in de W9 was het ongeveer 80 watt voor 50 km/u. De W9 was ongeveer 25-30% efficiënter vanwege de wind.
Bron: https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1712520
om die reden zou ik opzich weleens met powermeters willen rijden om te kijken of het nu aan mij ligt dat ik die snelheden niet haal.