02-Oct-2024, 08:18 AM
(28-Sep-2024, 01:17 PM)Arend-Jan schreef: In Engeland op het WK reed ik een uur lang 45 gemiddeld, op dat circuit (met wat hoogteverschil erin!) en mét Lisa achterin
Dit zeg ik niet (alleen ) om te pochen trouwens, maar bij 40 per uur zijn de aero-verschillen gewoon nog vrij klein.
Als je de 50 voorbij gaat wordt het wel echt duidelijk. Maar ook dan is het verschil tussen de kleine en grote Snoek nog niet zo groot.
Ik neem aan dat je met de QV-limo met een kap reed. Dat scheelt vermoedelijk
5 km/uur. Ik ben meer geinteresseerd in de snelheden die je met een Snoek en
je Snoek-L hebt gehaald. "Niet zo groot" zegt mij niet zoveel.
Dat ik met 41 km/uur de Houtribdijk heen en weer kon rijden, illustreert volgens
mij dat ik er wel in pas (net aan).
(28-Sep-2024, 10:50 AM)Wim -de roetsende schreef: 39cm schouderbreedte
Geen wonder dat ik niet pas met een schouderbreedte van 47cm.
In het filmpje is de breedte van het instapgat 38 cm. Echter de rand om het
instapgat zou erbij moeten worden opgeteld. Met 38 cm zou ik een arm moeten
missen. Mijn schouderbreedte is tusen de 46 en 47 cm
Ik heb maar heel even in een Snoek-L gezeten. Bij de Snoek kon ik met hand
op de grond om achteruit te kunnen rijden. Bij de Snoek-L is die rand hoger.
Op de IJsselmeerdijk was er een (lage?) slagboom, waaronder ik net
onderdoor kon rijden. Met de 10 cm hogere Snoek-L zou dat niet zijn gelukt.
Meer bagagemogelijkheden en grotere cranks lijjkt mij wel een voordeel van
de Snoek-L