02-Oct-2024, 10:49 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Oct-2024, 10:50 AM door 365cycle.)
(02-Oct-2024, 08:18 AM)John1000 schreef: Ik neem aan dat je met de QV-limo met een kap reed. Dat scheelt vermoedelijkIk was behalve in een korte sprint sneller met m'n Milan GT dan met m'n Milan SL.
5 km/uur. Ik ben meer geinteresseerd in de snelheden die je met een Snoek en
je Snoek-L hebt gehaald. "Niet zo groot" zegt mij niet zoveel.
Dat ik met 41 km/uur de Houtribdijk heen en weer kon rijden, illustreert volgens
mij dat ik er wel in pas (net aan).
Kon gewoon niet comfortabel ademen en zitten in de SL, dat beperkt het duurvermogen gewoon.
Daarnaast kan je een verschil in snelheid tussen fietsen/tuning niet zomaar in km/h uitdrukken. Het is sterk afhankelijk van in hoe de wind staat en in hoeverre die grip op je krijgt (ook op een circuit: rijd je beschut op stukken met tegenwind? of juist niet?), net zoals al het andere dat de verhouding tussen rolweerstand en luchtweerstand verandert (er vanuit gaand dat de aandrijfverliezen verwaarloosbaar zijn).
(28-Sep-2024, 10:50 AM)Wim -de roetsende schreef: 39cm schouderbreedteDe breedte van je woonkamer is toch ook niet gelijk aan de breedte van de deuropening?
Geen wonder dat ik niet pas met een schouderbreedte van 47cm.
(02-Oct-2024, 08:18 AM)John1000 schreef: In het filmpje is de breedte van het instapgat 38 cm. Echter de rand om hetVerder is "schouderbreedte" bij velomobielen een beetje een nutteloos gegeven. Laten we het profiel van de Snoek er eens bij pakken:
instapgat zou erbij moeten worden opgeteld. Met 38 cm zou ik een arm moeten
missen. Mijn schouderbreedte is tusen de 46 en 47 cm
Op punt 1 (bovenin, tegen de muts) is de fiets het smalst.
Punt 2 is duidelijk breder, maar punt 3 is het breedst.
In mijn Tuna ben ik ten opzichte van mijn DF met m'n billen verder naar voren gaan zitten, zodat ik iets vlakker kom te liggen en daardoor de houding in de Snoek wat meer benader. Hierdoor komen m'n schouders vooral iets lager uit, gevolg daarvan is dat ik nu misschien wél iets aan schouderschuimpjes heb.
Het is dus sterk afhankelijk van je totale "pasvorm" hoeveel ruimte je in de breedte hebt. De enige uitzondering hierop is de Bülk; die heeft een hele vlakke zijkant, wat ruimte biedt aan breedgeschouderde rijders (mits ze even inschikken met instappen, want het instapgat is vooral achterin wel smal), maar ten opzichte van een Milan SL wel wat snelheid kost.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.