08-Oct-2024, 02:55 PM
(08-Oct-2024, 01:55 PM)PieterTrapt schreef: Mooi om te zien hoe verschillend mensen zijn. Bij de één verhogen metertjes het plezier, bij de ander bederven ze juist de pret.Klopt. Komt bij mij bij dat ik erfelijk een risicofactor heb, maar we niet precies weten wat de oorzaak daarvan is. Dankzij Garmin heb ik nu een continu "log" en wordt er ook iemand wakker geschud wanneer m'n hartslag ooit een keer echt raar zal doen. Officieel telt het niet mee, toch heeft de Garmin-data de cardioloog al ooit geholpen in de analyse van een probleem. Ik heb liever teveel data dan te weinig.
(08-Oct-2024, 01:55 PM)PieterTrapt schreef: Maar ik begrijp de "meters" ook wel: met cijfers kun je voorkomen dat je jezelf "opblaast". En als je aan het toewerken bent naar een doel, kunnen cijfers heel motiverend werken. Je ziet dan je vooruitgang.Het helpt mij in dagelijkse ritten inderdaad vooral bij energieplanning. Ik laat me snel uitdagen; auto's op een 50- of 60-weg zijn "ankers". Als ik die gewoon moet laten gaan om de week door te komen werkt een maximum hartslag of vermogen heel goed, vooral als ik weer eens een week heb waarin ik in 10-15 ritten 400+ km weg moet werken.
Verder helpen die tools mij i.c.m. Strava en Statshunters dus om nieuwe routes te rijden en nieuwe plekken te ontdekken zonder inefficiënt te worden met mijn tijd. Met een druk leven moet je soms wat compromissen sluiten om te kunnen genieten.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.