16-Oct-2024, 07:27 PM
(16-Oct-2024, 02:24 PM)Boyd Maduro schreef:(16-Oct-2024, 12:57 PM)John1000 schreef: Ik begrijp "met de snoek meer de aandacht er bij om rechtdoor te blijven rijden"
niet als deze een neutraler stuurgedrag heeft dan de QuestXS (wordt meer
omgegooid) en dat dan "Quest gaat rechtdoor langer goed".
oh, volgens mij begreep je me verkeerd.
Met de QuestXS had ik het gevoel dat ik minder tegen hoef te sturen om rechtdoor te blijven gaan maar meer tegen moet leunen om niet op twee (of minder) wielen te eindigen
met de snoek heb ik het gevoel dat ik met meer wind kan rijden omdat die minder snel op twee wielen gaat maar dat ik meer moet tegensturen omdat die meer uit de rijrichting gedrukt wordt. (mogelijk dat dit beter is met de vin omdat die extra zijoppervlak geeft achter je draaipunt)
Met "meer omgegooid worden" dacht ik aan dat de neus van de velomobiel in plaats van aan kantelen van het voertuig.
Dat de Snoek "meer uit de rijrichting wordt gedrukt" dan de QuestXS is wel jammer. Dat de QuestXS eerder door zijwind kantelt
komt misschien door dat deze wat hoger is (ondanks de grotere spoorbreedte).
(10-Oct-2024, 08:38 PM)Arend-Jan schreef: Wind gevoeligheid heb ik ook al over geschreven.
TL;DR minder goed dan de Milan maar nog steeds dik prima.
Als ik op dit forum "wind AND snoek" als zoekopdracht invul, krijg ik wel treffers. Echter, waar kan ik de lange versie
over de zijwindgevoeligheid van de Snoek(L) vinden?