25-Oct-2024, 12:38 PM
(25-Oct-2024, 11:51 AM)365cycle schreef:(25-Oct-2024, 10:40 AM)Hoekie schreef: Hoezo ben ik blij met de Conti?Je bent tevreden met je GP5000S TR, toch?
Hoe doe loopt wel, maar lekbestendigheid is nog een vraagteken.
Citaat:(25-Oct-2024, 10:40 AM)Hoekie schreef: In 406 is er geen snelle lekbestendige band < 10 graden en blijkbaar in 622 (wat ik verwachtte) ook niet.Snel en lekbestendig zijn in conflict met elkaar. Een lekbestendige band kan sneller zijn, als je de bescherming uit het ontwerp haalt.
Inderdaad en in welke/hoeveel lekbestendigheid ingebouwd wordt en hoe dik het loopvlak is.
Ik ben zeer benieuwd hoe de POSR het gaat doen. Ik ga wel eerst op niet woonwerk rijden. En met/op aparte wielen.
Langere versie: Ik wilde toch al een extra set wielen hebben als reserve. En smallere omdat ik de Snoek-L met bredere Ginkgo 25 velgen besteld had vanwege schijnbaar makkelijkere montage POSR. Met die velg + 7 bar wordt de CCU 32-406 echter bijna 37mm breed.
En nu ik geen bedrade speed sensors meer heb + de veranderde remkabelpaden, zijn voorwielen ook met dichte wielkast relatief snel gewisseld.
Dat bleek toen ik ze er af haalde om remblokken heel mooi rond te maken. wat een verschil met vroeger.